min förlossning tog 68 timmar med värkar hela tiden, och visst var man trött, det började med värkar hemma på kvällen men vi åkte in morgonen efter, så när vi åkte in hade jag bara öppnat 1cm trots dom täta värkarna 4-5min. så vi stannade kvar under dagen och slemproppen gick, efter 12 timmar på bb skickades vi hem trots att jag hade värkar, så dom gav mig medel som skulle stanna värkarna om dom var "falska" men värkarna fortsatte hela natten.. vilket betydde att dom inte var falska.. kom in till bb på morgonen igen, hade då öppnat mig 3cm började då bli riktigt sliten och bad om att få bli igångsatt, så under dagen skulle jag få sova 4 timmar men hjälp av andra piller som skulle stanna värkarna och livmodersavslappnade så livmodern skulle orka, men det höll i sig bara 1½ timme sen var värkarna igång igen, så kl 18 på kvällen spräckte dom vattnet men inget hände.. och klockan 21 satte dom i dropp och och klockan 23 satte dom i eda och gav mig lustgas, och klockan 00 började jag krysta låg med enorma krystverkar men fick inte krysta men hade ingen ork att hålla tillbaka så jag krystade ändå( det e ju så kraftfullt), och klockan 02 fick jag börja krysta och efter en halvtmme märkte dom att det inte funka och jag skrek hämta sugklockan!! (hade läst det nånstans) och sista krystningen skrek jag UT!!!(och tänkte kommer inte bebisen nu skiter jag i detta) klockan 04:07 är hon född och jag var så glad att det var över!!! och det tar nog lååååååång tid att göra om detta om jag ens gör det igen. men hon var värd varenda liten sekund, första blicken på varann var underbart! och för henne skulle jag göra om det på en gång!