• miss maple

Fler rädda och som har låg smärttröskel?

Jag är i v 30 och funderar mycket på förlossningen.
    Förra gången blev det akutsnitt och det mesta runtomkring gick på tok.

Min smärttröskel är i stort sett obefintlig hur ska jag klara detta?
    Fick stora mängder smärtlindring efter snittet förra gången pga att jag inte klarade av smärtan.

Fler i samma situation?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-19 02:28:14:
    Jag borde ha uppdaterat ts så jag gör det nu.

Jag var på spec. mvc förra måndagen och jag hade kommit fram till att det är snitt jag vill ha (trots att även det skrämmer mig lite) Samma läkare som förra gången sa att hon inte såg några hinder för att föda vaginalt höll med mig och beviljade snitt-blev väldigt förvånad, men lättad.
    Det blir snitt nånstans emellan den 17-23 januari.
    Ska få reda på det denna vecka.

• Svar på tråden Fler rädda och som har låg smärttröskel?
  • miss maple
    siamusen skrev 2007-12-21 00:11:27 följande:
    Vill bara önska dig lycka till med snittetMitt planerade snitt var hundra gånger bâttre än det akuta! Stämningen var annorlunda, alla var glada och småpratade. Allt var verkligen toppen och trevligt
    Tack! Ja jag behöver det lugnet.
    Vill få möta bebisen och kunna ta henne till mig på en gång nu.
  • siamusen

miss maple skrev 2007-12-21 00:15:13 följande:

Tack! Ja jag behöver det lugnet.Vill få möta bebisen och kunna ta henne till mig på en gång nu.
    Ja, du kommer märka hur annorlunda det är Under mitt snitt satt narkosläkaren och berâttade allt de gjorde, och nâr sonen kom ut.

Gar inte ens att jâmföra med det akuta snittet och da var mitt akuta snitt ândå vâldigt lugnt det med.

Det kommer ga jâttebra fôr dig
  • miss maple

siamusen skrev 2007-12-21 00:20:17 följande:

miss maple skrev 2007-12-21 00:15:13 följande:
    Ja, du kommer märka hur annorlunda det är Under mitt snitt satt narkosläkaren och berâttade allt de gjorde, och nâr sonen kom ut. Gar inte ens att jâmföra med det akuta snittet och da var mitt akuta snitt ândå vâldigt lugnt det med.Det kommer ga jâttebra fôr dig
    Du har säkert rätt.
    Önskar jag fick veta datumet snart så jag kan ladda lite.
    Tack än en gång för peppningen
  • Tess och Tyra

Du är stakare än vad du tror! Tro mig

Lycka till!!
    _KRam

• Viggo och pyrets mamma

JAg har själv haft lite problem med oror inför förlossningen men efter den här tråden så känner jag mig faktiskt lite lugnare, tacka llihopa för att ni vill dela med er. Och GOD JUL på er!

• Trolovade

IkaFatale: Stämmer det att man inte kan få panik inne på förlossningen? Detta är nämligen min stora skräck, att få värsta panikattacken... Isf har du räddat min dag!

• Stumps
    Trolovade skrev 2007-12-21 11:10:25 följande:
    IkaFatale: Stämmer det att man inte kan få panik inne på förlossningen? Detta är nämligen min stora skräck, att få värsta panikattacken... Isf har du räddat min dag!
    Du kommer inte få panik =) Trodde ja me, som sagt ja va VÄLDIGT förlossningsrädd, men de kommer fram en styrka som ja är helt säker på att alla kvinnor bär inom sig! oroa dig inte.. Du fixa de å panik kommer du inte å få
  • Stumps

Oj sorry trolovade, såg nu att du skrev ju till IkaFatale.. Sorry =)

• Mums

Jag trodde också innan att smärtan skulle vara hemsk.

Jag gick profylaxkurs, och gravidyoga hela grav, och sedan födde jag utan bedövning!

(Jag var helt beredd på att ta bedövning, men det behövdes aldrig, jag kom in i andningen och avslappningen så bra.)

På profylaxkursen får du och partnern nypa varann om låret, lika länge som en värk varar, och så övar du på att ta emot smärtan och andas genom den och slappna av. Det var oerhört nyttigt för mig. (Och övningen gjorde ondare än värkarna )

Du får också bestämma dig för positiva målbilder, kanske att du vaknar med bebisen nästa morgon, att ni kommer hem tillsammans, att du klär på bäbisen första gången, sitter och ammar, etc.

Lycka till, alla!

• Carro17

Jag känner mej rädd för allt som har med graviditeten och förlossningen att göra..jag är bara i v.5 och har inte bestämt o jag behåller det eller inte..ena dagen vill jag o andra inte..nån som har några tips o råd så skriv gärna...
    är bara 17 !
    kram carro

• Stumps
    Carro17 skrev 2008-01-10 14:31:03 följande:
    Jag känner mej rädd för allt som har med graviditeten och förlossningen att göra..jag är bara i v.5 och har inte bestämt o jag behåller det eller inte..ena dagen vill jag o andra inte..nån som har några tips o råd så skriv gärna...är bara 17 !kram carro
    Än om man bestämmer sig att behålla barnet så bli man tveksam på att man behöll bebbe, de kommer å går, de är nog alla!, de är ju en rädsla att inte kunna ta hand om ett barn, men känn hur du vill göra. Hur känns de i magen då du tänker på abort? Du vet nog egentligen va du vill så bestäm dig å håll dig till de.
    Du behöver inte vara orolig, hela min graviditet gick åt att va förlossningsrädd så ja missa såå himla mkt som hände inne i mig, förlossningen är ingen fara, klart de gör ont, men dom är så duktiga å de finns sååå bra bedövningsmedel så du behöver å ska inte oroa dig för de!!

Lycka till!! Skriv gärna å berätta va du besluta dig för!
Svar på tråden Fler rädda och som har låg smärttröskel?