• Stumps

Fler rädda och som har låg smärttröskel?

Så här är de, när man väl är inne på förlossningen å de har satt igång så blir man fokuserad, de skulle kunna stå en hel stad å titta på när man ligger å bräsa upp sig, finns inget som bryr en i ryggen, man går in i sig själv å fokuserar, som man ska (å jag är enormt blyg å va nästan mest rädd för å behöva visa upp mig *fniss*). Oroa er inte för förlossnigen, jag hade JÄTTE ENORM rädsla, å såklart gick vattnet sen hände inget..så doktorn sa att inom 3 dygn bli du igångsatt, gissa om man blev nervös..men när de väl satt igång då försvinner allt.

Så försök, försök att njuta av å ha den lilla i magen de lilla som är kvar!! De är ingen fara

Lycka till!

• Stumps
    Trolovade skrev 2007-12-21 11:10:25 följande:
    IkaFatale: Stämmer det att man inte kan få panik inne på förlossningen? Detta är nämligen min stora skräck, att få värsta panikattacken... Isf har du räddat min dag!
    Du kommer inte få panik =) Trodde ja me, som sagt ja va VÄLDIGT förlossningsrädd, men de kommer fram en styrka som ja är helt säker på att alla kvinnor bär inom sig! oroa dig inte.. Du fixa de å panik kommer du inte å få
  • Stumps

Oj sorry trolovade, såg nu att du skrev ju till IkaFatale.. Sorry =)

• Stumps
    Carro17 skrev 2008-01-10 14:31:03 följande:
    Jag känner mej rädd för allt som har med graviditeten och förlossningen att göra..jag är bara i v.5 och har inte bestämt o jag behåller det eller inte..ena dagen vill jag o andra inte..nån som har några tips o råd så skriv gärna...är bara 17 !kram carro
    Än om man bestämmer sig att behålla barnet så bli man tveksam på att man behöll bebbe, de kommer å går, de är nog alla!, de är ju en rädsla att inte kunna ta hand om ett barn, men känn hur du vill göra. Hur känns de i magen då du tänker på abort? Du vet nog egentligen va du vill så bestäm dig å håll dig till de.
    Du behöver inte vara orolig, hela min graviditet gick åt att va förlossningsrädd så ja missa såå himla mkt som hände inne i mig, förlossningen är ingen fara, klart de gör ont, men dom är så duktiga å de finns sååå bra bedövningsmedel så du behöver å ska inte oroa dig för de!!

Lycka till!! Skriv gärna å berätta va du besluta dig för!
Svar på tråden Fler rädda och som har låg smärttröskel?