Inlägg från: Ayishaaa |Visa alla inlägg
  • Ayishaaa

Omskärelse/könsstympning

palmblad skrev 2007-11-13 16:44:22 följande:
    Alltså är det bevisat att jag hade rätt, då ingen vågar svara. Står man på barnens sida, segrar man till sist.
    Läste igenom flera sidor, var är det bevisat att du hade rätt?
  • Ayishaaa
    palmblad skrev 2007-11-13 16:44:22 följande:
    Alltså är det bevisat att jag hade rätt, då ingen vågar svara. Står man på barnens sida, segrar man till sist.
    Läste igenom flera sidor, var är det bevisat att du hade rätt?
  • Ayishaaa
    palmblad skrev 2007-11-13 19:51:36 följande:
    Ayisha... Du får tycka vad du vill, men du behöver inte vara ofin för det. Och ja, jag vet det jag behöver om mina barns hälsa.Ännu ingen som vågar svara, så jag vet att det bara är svepskäl och fjäsk med kulturerna som stympar.
    Du får gärna ta åt dig av vad du vill.
  • Ayishaaa
    palmblad skrev 2007-11-13 19:56:35 följande:
    Ledsen, men diskuterar inte med dig Aysiha med den tonen du har.
    Finns inte mycket att diskutera heller =D du har ju inget nytt att komma med nångång ändå! ingen fakta eller bevisning heller...Tröttsamt att bara läsa EN persons egna åsikter (som inte är baserad på varken erfarenhet eller fakta)
  • Ayishaaa
    DaCiss skrev 2007-11-13 19:59:40 följande:
    Det där är bara ignorant beteende och jag tror du ser det själv. Du godtar inga svar och inga orsaker folk må ha till omskärelse av barn. Du är helt låst i din tanke om detta ämne så vad spelar det för roll om folk bemödar sig svara dina frågor? Du kommer inte hålla med svaren och du kommer fortsätta kalla alla orsaker för sväpskäl.Hade jag varit en person som omskar mina pojkar hade jag inte bemödat ett svar kan jag rent ärligt säga. Att tala är silver, att tiga är guld säger dom ibland. Att du inte får ett svar kan ha många orsaker. Det finns heller inget rätt eller fel i åsikter, åsikter är åsikter. Så att du säger att du vunnit något genom tystnaden du får ser bara konstigt och högmodigt ut i mina ögon.
    du har så rätt så rätt, menmen, jag har nog ett väldigt bra tålamod, har besvarat allt som finns atta besvara i en vecka nu =)
  • Ayishaaa
    palmblad skrev 2007-11-13 20:34:47 följande:
    Ska åberopa barnkonventionen.Det strider mot den så det förslår.
    jasså, vilket punkt då?
  • Ayishaaa
    palmblad skrev 2007-11-13 20:45:06 följande:
    Ta o läs, så fattar du.
    Jag har hela barnkonventionen i huvudet, säg du vilken punkt omskärelse strider mot.
  • Ayishaaa
    palmblad skrev 2007-11-13 20:48:03 följande:
    Nej, fattar du inte själv är det beklagligt och nu ska jag ta itu med det.
    Eftersom jag har arbetat med barnkonventionen skulle jag vilja veta vilken punkt du menar. Om du inte har något att tillägga så säg inget alls istället, du måste väl ändå tycka att det är bättre att ha belägg för sina yttranden??
  • Ayishaaa
    Lequisha skrev 2007-11-13 21:37:43 följande:
    För att göra omskärelse olagligt i Sverige, eller arbeta för att informera och upplysa människor om de risker du anser att omskärelse innebär?
    Barnkonventionen ger ett påbud att omskärelse ska vara tillåtet :)

Artikel 30
    Barnet, som tillhör minoritetsgrupper eller ursprungsbefolkningar, har rätt till sitt språk, sin kultur och religion.
  • Ayishaaa
    Mellvis skrev 2007-11-13 22:40:16 följande:
    Alltså är det bara en gammal vana.Inte för barnets bästa.
    ?
Svar på tråden Omskärelse/könsstympning