Inlägg från: Ayishaaa |Visa alla inlägg
  • Ayishaaa

Omskärelse/könsstympning

Tilcha skrev 2007-11-08 23:12:22 följande:
    det är ju intressant att du är som en enda stor uppslagsbok. Har sett dig i flera trådar och du har ju rätt i allting. Måste kännas skönt att alltid veta allt.Jag har hört den informationen. Bl.a. från seriösa program på tv och läkare.
    Eftersom det här är den 300:de tråden om samma ämne så har man införskaffat sig en stor del kunskap i ämnet, det är oundvikligt. Ja det känns rätt bra att ha kunskap i ett ämne jag diskuterar. Man ska liksom inte hoppa från hopptornet om man inte kan simma.
  • Ayishaaa
    Corp skrev 2007-11-08 23:23:08 följande:
    Åsikter är inte WRONG, åsikter är inte heller rätt. De bara är och förhoppningsvis kan dom även diskuteras !
    Att skriva : "Dessutom finns det inget medicinsk syfte med det hela." är knappast en åsikt utan fel fakta, alltså kan det vara fel eftersom det är ett fakta. SUCK ska man behöva förklarar allt idag eller. Nej, jag går och gör något vettigt nu.
  • Ayishaaa
    Corp skrev 2007-11-08 23:32:33 följande:
    Ayishaaa skrev 2007-11-08 23:25:30 följande:
    Det är vad den personen anser, och du har väl inte så mycket alternativ än att acceptera detta om du inte kan komma med relevanta källhänvisningar till det motsatta.Om du vill ha en saklig diskussion får du faktist ta och förklara varför du inte kan respektera andras åsikter och även tolerera FAKTAFEL om det nu är så. Slutligen har du som sagt möjligheten att upplysa personen med källor där den som har fel kan se tydligt att det inte är som denne påstår.
    Men lilla vän, det finns miljoner med källhänvisningar till medicinsk omskärelse. Är så trött på dina påhopp och ditt sätt att märka varje litet ord.
  • Ayishaaa
    Corp skrev 2007-11-08 23:42:00 följande:
    Hitills tycker 71 stycken "Hemskt! Är helt emot! Låt barnen få ta beslut när de är vuxna om sin egen kropp!"Är även denna faktum fel enligt dig ?15 är för och 8 är neutrala.
    enligt mig? Ja, jag tycker inte man kan lita på statistiken här på fl eftersom vi är underrepresenterade samt att det inte flaggats för omröstningen under andra än främslingfientliga trådar.
  • Ayishaaa
    Corp skrev 2007-11-09 15:00:09 följande:
    Ayishaaa skrev 2007-11-09 12:23:16 följande:
    Du kallar mig inte lilla vän ! det är respektlöst. Nu har du larvat dig nog framför mina ögon. Adios.
    Påvilket sätt är lilla vän respektlöst? jag fattar inte?
  • Ayishaaa

resultatet är ganska missvisande då det handlar om könsstympning, väldigt få som förstår vad omröstningen egentligen handlar om!

• Ayishaaa
    DaCiss skrev 2007-11-09 15:05:12 följande:
    Ja, alternativen var ju inte så många heller. Gav inte mycket rum för de olika åsikter som finns i ämnet. Finns bara en boll emellan de båda alternativen också, och ingen förklaring till vad den står för. Därför antog jag bara att den stod för varken för eller emot och klicka in den. Men hade gärna sett en mer nyanserad omröstning.
    Jag också, skulle vara väldigt intressant att s hur folk VERKLIGEN stod i ämnet, utan missvisande och ledande alternativ och utan felaktiga ordval i rubriken (vem är inte emot stympning liksom, jag tror att folk svarar olika eftersom det inte går att förstå rubriken!)
    jag själv som är FÖr omskärelse svara att det är hemskt eftersom omröstningen handlar om stympning....Resultatet blir missvisande!
  • Ayishaaa
    Bempa skrev 2007-11-09 15:13:30 följande:
    Sååå missvisande är det ju inte, o alla kan väl tänka själva, även om alternativen är lite hårddragna. Antingen är man för eller emot, inte svårare än så
    O ordet stympning, ja en hel del anser ju att det är precis vad det är så. Det står ju /omskärelse, så jag tror att alla fattar
    Det är vädligt missvisande, vad svarar man på?

För eller Emot könsstympning eller
    För eller emot omskärelse?

Det är ju två helt olika ingrepp och begrepp, känns väldigt konstigt att svara på frågan

Jag svrade Emot eftersom jag är emot STYMPNING men jag är För omskärelse, svarade jag fel då? Tror säkert fler blivit förvirrade av rubriken.
  • Ayishaaa
    Sweden skrev 2007-11-09 15:14:19 följande:
    Lite forvirrande rubrik, omskarelse ar ju inte samma sak som konsstympning?
    Nej det är inte samma sak och jag tycker därför omröstningen och resultatet är helt irrelevant
  • Ayishaaa
    Murloc skrev 2007-11-09 15:21:19 följande:
    Det går inte att vara något annat än emot att skära bort en fullt funktionsduglig del på kroppen.
    Murloc - omröstningen handlar om omskärelse på män, alltså inte stympning (borttagande av en kroppsdel)

Här är ett klart bevis på att topic är missledande! Förhuden är inte en fukntiondduglig del
Svar på tråden Omskärelse/könsstympning