• åsa1979

Hur stor risk för tre missfall i följd?

Hej!

Jag är i början på min tredje graviditet...

De första två har slutat med Mf

Nu är jag såklart väldigt orolig för ytterligare ett Mf.

Nu till min fråga?

E det någon som vet någon statistik på hur vanligt det är att drabbas av 3 Mf i följd?

• Svar på tråden Hur stor risk för tre missfall i följd?
  • Capucine75

För att höra till de med "diagnosen" upprepade missfall så krävs det ju tre missfall. Risken för att detta ska ske är 0,5-1%. Risken är alltså inte så stor.

• Singoalla74

Har du fått två missfall på raken? Jag fick höra av våran läkare att det är 5% chans att få två mf/ma på raken och sen chansen att få 3 eller fler ma/mf på raken är 1% chans.
    Hoppas kunna göra 3;e gången gilt för oss också.

åsa1979 skrev 2007-11-06 10:47:49 följande:
    Hej! Jag är i början på min tredje graviditet...De första två har slutat med Mf Nu är jag såklart väldigt orolig för ytterligare ett Mf.Nu till min fråga?E det någon som vet någon statistik på hur vanligt det är att drabbas av 3 Mf i följd?
  • Cia o krabaten

Har också hört liknande siffror.
    Själv hör jag tyvärr till de trista procenten
    4mf nu och under utredning åtminstone.

Lycka till med din grav!

• solkatt76

Hej ! Jag undrar oxå över mina chanser. Har haft två tidigare missfall under det gångna året och nu visade testet plus i söndags. Jag räknar med att tillhöra den där procenten som får upprepade missfall, men läkarna säger ju att det är så ovanligt.

• Capucine75

Solkatt: Det är ovanligt. Jag fick min mens idag efter det tredje missfalelt så jag känner mig ganska glad över att fungera igen. jag tycker att du ska ta och följa ASA-rådet som det stått en del om senaste tiden och som jag själv blev tipsad om av min utredningsläkare. 1/2 barnalbyl två gånger i veckan för att undvika små blodproppar i livmodern. Ett tips som helt klart är värt att prova.

• Singoalla74

ahaa jag har läst en fjärdedels barnalbyl per dag. Jag kör det nu får se om det först och främst har tagit sig annars så forsätter jag med barnalbyl från nästa äl och fram till den bim

Capucine75 skrev 2007-11-14 16:14:59 följande:
    Solkatt: Det är ovanligt. Jag fick min mens idag efter det tredje missfalelt så jag känner mig ganska glad över att fungera igen. jag tycker att du ska ta och följa ASA-rådet som det stått en del om senaste tiden och som jag själv blev tipsad om av min utredningsläkare. 1/2 barnalbyl två gånger i veckan för att undvika små blodproppar i livmodern. Ett tips som helt klart är värt att prova.
  • Rolla

jag har 2 mf o gravid nu... o precis som alla andra rädd för tredje mf. Att man säger det e såå ovanligt... med 3 mf...man hör ju såå många som har fått 3 mf eller meer! Den % satsen som jag har hört är 1-3% att man får 3mf på raken. Det är bara vänta o se..men jag hoppas verkligen att vi alla slipper!

• BEJA

Jag vet inte någon statistik men jag har själv genomgått två mf Ledsen MEN sitter nu här med min lilla gosse på 9 veckor..så 3:e gången "gick det vägen" Skrattande Håller mina tummar o tår att det går bra för dig med denna gång!! LYCKA TILL!!

• annasoneborg

barnalbyl ?? är det receptfritt och vad är det?
    har 3 mf bakom mig och går på utredning just nu. Kan ju vara värt att pröva=)säljs det då på apoteket?
    /anna

• Rolla

finns oxå trombyl.. men man måste få recept. Anna vänta o se vad din utredning vissar. Skulle det inte vissa något så kan du oxå själv be din läkare att skriva ut en av dessa 2. Jag sa till min att jag ville ha trombyl, eftersom jag hörde så mycket om den.
    Han sa att den hjälper vissa personer som har blodpropar...men eftersom jag inte haft 3 mf än o ingen utredning så vet man inte om jag behöver dem eller inte. Han sa till mig att jag kunde ta dem om jag ville... om det skulle kännas bättre... men jag bestämde mig för att inte ta d. skulle det bli mf så blir det utredning.

• Rebecca s bebis

hej,har haft två missfall och är orolig att de skall bli tredje gången gillt..vill såå innerligt ha barn och tror ni att det är mindre chans för mig att få missfall en tredje gång?? fick första den 7 juni -07 och det andra 2 dec-07
    är så trött på alla dessa tunga motgångar..*ledsen*

• Rolla

jag e på min tredje graviditet o hoppas att vi slipper en tredje gång.. .har hört att chanserna är väldigt låga... men visst man vet aldrig. Jag hoppas du slipper en tredje. Lycka till

• Rebecca s bebis

åh då ökas strimman med hopp för mig iaf..håller tummarna för er alla som längtar etfter de stora pluset och en genomförd lyckad graviditet!kram

Svar på tråden Hur stor risk för tre missfall i följd?