• Singoalla74

Hur stor risk för tre missfall i följd?

Har du fått två missfall på raken? Jag fick höra av våran läkare att det är 5% chans att få två mf/ma på raken och sen chansen att få 3 eller fler ma/mf på raken är 1% chans.
    Hoppas kunna göra 3;e gången gilt för oss också.

åsa1979 skrev 2007-11-06 10:47:49 följande:
    Hej! Jag är i början på min tredje graviditet...De första två har slutat med Mf Nu är jag såklart väldigt orolig för ytterligare ett Mf.Nu till min fråga?E det någon som vet någon statistik på hur vanligt det är att drabbas av 3 Mf i följd?
  • Singoalla74

ahaa jag har läst en fjärdedels barnalbyl per dag. Jag kör det nu får se om det först och främst har tagit sig annars så forsätter jag med barnalbyl från nästa äl och fram till den bim

Capucine75 skrev 2007-11-14 16:14:59 följande:
    Solkatt: Det är ovanligt. Jag fick min mens idag efter det tredje missfalelt så jag känner mig ganska glad över att fungera igen. jag tycker att du ska ta och följa ASA-rådet som det stått en del om senaste tiden och som jag själv blev tipsad om av min utredningsläkare. 1/2 barnalbyl två gånger i veckan för att undvika små blodproppar i livmodern. Ett tips som helt klart är värt att prova.
Svar på tråden Hur stor risk för tre missfall i följd?