Inlägg från: mollan nu |Visa alla inlägg
  • mollan nu

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

Åh jag måste skryta lite. Alma (som inte vill sova) sa just Tobi, Mia och Nilla.
    Vi har försökt få henna att säga farmor men det verkar vara svårt, så vi har kört Gunilla några gånger. Så nu sa hon Nilla och det tycker jag e godkänt. Mia har hon sagt till mig i flera dagar.
    Till hunden säger hon: Abbi tyyysch och hyttar med fingret.

♥♥♥ Alma 060809 ♥♥♥ www.mollan.nu
  • mollan nu

Nanis: här är en till. Alma härmas allt hon hör. Man får passa tungan. Hon säger godis mmm när hon ser sånt hon gillar, oftast russin eller havrekuddarna
    Hon har börjat sjunga oxå, gnolar och dansar lixom, urgulligt.
    Sötas just nu är när hon lägger sig ner och snarkar. Jag gjorde det i sängen för nån vecka sen, sa ska vi sova, blundade och snarkade.

• mollan nu

vi har samma "problem". Alma vaknar vid 10 tiden men senaste veckan har jag väckt henne vid 9. I morse stog klockan på 8:30 men då ville inte Alma gå upp alls, hon gapade "docka docka" tills hon fick sin teletubbie sen somnade hon om till 9.

• mollan nu
    malincha skrev 2007-12-31 00:17:39 följande:
    Hugo är totalt speedad! Han somnade som vanligt vid 19 men sen vaknde han 22:30 och vägrade somna om. Nu rusar han runt här i vardagsrummet och dansar och sjunger till Mtv! Han älskar musikvideor!! Klart jag borde gå och försöka natta om honom men jag har just nu ingen energi för det. Har jobbat hela helgen och knappt sovit nåt så jag måste sitta här och ladda lite innan jag tar upp kampen igen!Han är ju i alla fall glad och gosig!
    men va konstigt. Alma är oxå vaken och speedad, men hon vaknade och storgrät. Tror hon börjar bli förkyld för hon snarkar... Typiskt inför nyår.
    Hon fick tag på två silverkulor, sånna där små sockerkulor. Dom kutar hon runt med och säger boll, visar mig och visar Tobbe sen en vända till i vardagsrummet.
  • mollan nu

vi har väckt alma lite tidigare än vanligt sista dagarna för att vänja henne inför i morgon när det är dags för förskola. Det har slutat i att hon sover 2 gånger per dag och somnar sent som bara den på kvällarna. Nu ligger hon brevid mig i soffan och snarkar. Hon som alltid annars ska sövas i vagn eller tutte somnade med huvet i tallriken utan ett enda gnäll. Då måste man vara sjukt trött.

• mollan nu
    Anke skrev 2008-01-06 20:55:09 följande:
    känns det spännande med inskolningen?
    jo då, jag tycker det ska bli skönt att slippa den dock
    Är även glad för att Tobbe blir den som lämnar och jag hämtar. Det grinas mycket mycket mer när jag säger hejdå.
    Har ni fått något bakslag med Nora eller har det gått bra hela tiden?
  • mollan nu

Almas första dag på förskolan gick bra, eller dag... dom va där 1 timme. Det är 3 barn som ska skolas in nu och de andra två killarna grinade typ hela tiden sa Tobbe. Alma ville inte gå hem.
    10:15 gick dom hem och 10:19 sov Alma
    Nog för vagnen är sövande men stackarn måste vara helt slut efter att ha fått gå upp 8.

Twixie: "kul" natt ni haft. Sova när man ska är dötrist och vara vaken när man måste suger

Anke: skönt att det flyter på bra för er. Jag är rätt orolig för att det ska bli ett bakslag och Alma vägrar va på dagis...

• mollan nu

twixie: absolut! säg bara till när du kan så

Vi kommer köra samma tid som Anke ungefär. Jag går 15:20 från jobbet och det tar 7-8 minuter att gå till dagiset.

• mollan nu

*pust* vilken röra det är här på jobbet just nu. Ingen vet vem som ska göra vad typ. Men i morron ska jag på anställningsintervju och på fredag skriver vi kontrakt på nya lägenheten!

• mollan nu

Anke: jag söker lite jobb som verkar intressanta och dyker det rätta jobbet upp så

Jag väntar med att hurra ordentligt tills alla papper är klara med lägenheten tror jag, men det känns skänt att vi kommit så långt att vi bokat tid för kontraktsskrivning.

Twixie: heheheh klättermusen

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006