Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006
Jag skulle vara superglad om Alma åt välling, vilken som... Men nä.
gröt vill hon nästan aldrig ha heller. Men äter hon gröt så blir det den färdiga på burk.
Jag skulle vara superglad om Alma åt välling, vilken som... Men nä.
gröt vill hon nästan aldrig ha heller. Men äter hon gröt så blir det den färdiga på burk.
I natt har vi vaknat! Minst en gång i timmen ska vi vakna och gnälla lite, så inte mamman tror barnet är borta. En gång var faktist barnet borta, men återfanns i mammans fotände grymt nära kanten. Då fick mamman hjärtat i halsgripen och sov på nålar resten av intervallsömnen.
Fint väder förresten
twixie: ah det är morse hon försöker sig på, då e jag med
sabina: näe vanligtvis har vi bara 3-4 uppvak per natt.
marfa var inloggad för 35 min sen ser man i loggen
Skrutt: men oh va roligt! Grattis!!!!
milimina: går man in under medlemar och söker på namnet så syns det när man var inloggad sist.
Så fort jag kommit hem från jobbet sitter Alma som ett frimärke på mig. Vill gosa med tuttarna hela tiden, jag blir galen på henne. I kväll har det gnällt och grinats massor för mamman inte haft tuttarna i det fria.....
Just ja, Tobbe berättade idag att Alma står i hallen och ropar på mig från tre tiden och sen flera gånger under eftermiddan tills jag kommer hem
Marfa: oh va spännande!!!! Lycka till med allt!!
Ni med barn på dagis: gråter dom när ni lämnar?
När jag gick förbi ett dagis som ligger i vårt kvarter i morse såg jag 4 barn sitta i fönstret och gråta. En flicka grät så hon hulkade Och det var större barn typ 3-4 år.
En mindre pojke gick in med sin mamma på gården men han ville inte alls följa med. Skrek och grät om vart annat. Stackars småpluttar. Visst går det säkert över efter en liten stund men det måste vara döjobbigt att lämna varje morron om det är så där.
07:24 blev Kristin storesyster till en kille på 4540 gr och 53 lång!
Allt har gått bra rapporterar Marfa
Jag fick min första värk vid halv tre på natten och 15:00 var Alma ute.
Eftersom alla sagt att det skulle göra såååå ont att ha värkar så var jag hemma tills det verkligen var dax att åka in, väl inne var jag helt öppen och krystvärkarna kom en stund senare.
Tobbe åkte till jobbet på morronen för det skulle ta sååånt tid när men e förstagångsföderska. Jag gick ner och tvättade och höll på. Fram mot 10 tiden tyckte jag det var dags att åka in så jag ringde hem Tobbe. Han var hemma 25 min senare! Jag tyckte det var en evighet.
Eftersom jag höll emot under krystningen så tog det lite längre tid än det hade behövs enligt BM.
Visst gjorde det ont, speciellt när huvudet skulle rotera och hålla på. Men så fort Alma va ute var det som borta. Eller ja när BM sydde utan bedövning sved det gryyyymt mycket