• Anke

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

Twixie skrev 2007-12-28 22:50:16 följande:
    Ni som har koll på allt från stort till smått Vet ni någon bra hemsida/tryckeri dit man kan skicka en "logga" man gjort för ett inbjudningskort och sedan få det upptryckt... Då helst också lite bearbetat kort (alltså inte på vanligt vitt papper). Min bror ska rita en "logga" till bröllopet nästa år och det är den "loggan" som jag vill ha på inbjudningskorten, programmen, placeringskorten etc. men jag vill inte riktigt ha vanligt vitt papper under utan kanske finare papper eller ordnat papper... Försöker Googla men det är så svårt att veta när man inte har några referenser eller ens vet hur man vill ha kortet Jag vet bara att jag vill att "loggan" ska följa med och att det ska vara finare kort - gärna lite speciellt.
    nu kommer vi in på mitt område. frågan är lite hur du menar. Om du vill ha något printat på finare papper, så går det ju göra själv i skrivare. det finns otroligt mycket fina papper. man kan göra inbjudningskort av tapet bland annat, och printa på fina strukturerade papper.

så om du utvecklar frågan lite

vill du att någon hjälper dig med att trycka logon och text på ett fint papper, eller att någon gör snygg inbjudan också?

(ok, inte ett av mina mest tydliga svar)
    .?:*¨¨*:?.Nygift , 29 september 2007.?:*¨¨*:?.
  • Anke

sen är också frågan om du kan tänka dig att göra själva inbjudningarna själv, alltså viker, fixar donar, men att någon hjälper till med idén?

• Anke
    Twixie skrev 2007-12-28 23:07:20 följande:
    Anke - Inte lätt att svara rakt på en luddig fråga Roligt tips det där med tapet, har jag inte ens tänkt på! Jag är alldelles för praktisk i mitt tänkande. Jag har ingen klar bild över hur jag vill ha inbjudningskorten så helst vill jag nog ha hjälp med att få fram ett fint inbjudningskort (mm). Det enda jag vet är som sagt att loggan ska vara med och följa med genom hela bröllopet (alltså på allt tryckt material), men jag tänker mig inte loggan stort över hela kortet utan mer mindre på framsidan. Loggan kommer vara våra initialer tillsammans med antingen någon typisk bild för kärlek/bröllop eller hav/vatten. Brorsan har inte börjat rita än.

har ni något färgtema? alltså tankar om vad ni vill ha för färger på inbjudan och kanske som dekorationer och bukett?

då kan man utgå från det, sen ge förslag på olika typer av inbjudningar.

i mitt galleri under bröllopsplanerna finns ett dåligt kort på vår inbjudan. det är ett bronzfärgat papper med guldglitter i, som jag stämplat med guldstämplar på omslaget. inlagan bestod av snyggt (tyckte jag) typat i text, printat och utskuret transparent papper som jag klistrat in.

som sagt så går det tillverka en stämpel av ert monogram, eller bara lägga in det i layouten så det alltid syns i bakgrunden, alternativt är att printa det tydligt på omslag, eller printa på transparent papper.

kanske printa det på ett speciellt papper, som du sen klipper/river ut och klistrar på framsidan.

du kan få ditt monogram som en sigillstämpel och så kan du göra ett sigill på det.

• Anke
    Twixie skrev 2007-12-28 23:07:20 följande:
    Anke - Inte lätt att svara rakt på en luddig fråga Roligt tips det där med tapet, har jag inte ens tänkt på! Jag är alldelles för praktisk i mitt tänkande. Jag har ingen klar bild över hur jag vill ha inbjudningskorten så helst vill jag nog ha hjälp med att få fram ett fint inbjudningskort (mm). Det enda jag vet är som sagt att loggan ska vara med och följa med genom hela bröllopet (alltså på allt tryckt material), men jag tänker mig inte loggan stort över hela kortet utan mer mindre på framsidan. Loggan kommer vara våra initialer tillsammans med antingen någon typisk bild för kärlek/bröllop eller hav/vatten. Brorsan har inte börjat rita än.
    om du kommer fram vilka färger du vill ha, så kan jag maila dig massa massa olika inspirationsidéer =) har massor sparat sen jag höll på själv inför vårt bröllop
  • Anke

vi hade bronz och guld som färger för inbjudan,

• Anke
    Svirroo skrev 2007-12-28 23:23:46 följande:
    Anke: Har du lite länkar till fina ringar på tal om bröllop?
    jooo det har jag, men på hemdatorn...

kan dock rekommendera bröllopstorgets hemsida. den är gjord i nya versionen som familjeliv ska övergå till, och där finns en funktion som heter "gallerier" och där kan man välja kategorier.

men om man vill köpa prisvärda ringar, från tex schalins, så rekommenderar jag www.jempguld.se

de ligger på priser flera tusen under vissa butiker.

min förlovningsring är en schalins, men vigselringen är från lindahl färnert i uppsala

www.lindahlfarnert.se
  • Anke
    Svirroo skrev 2007-12-28 23:26:48 följande:
    Någon som har bra tips på var man kan hitta fina skor som passar till vit klänning?
    jag hittade mina på rea i en butik på fleminggatan, skostudion hette dom. allt beror på vad man vill lägga ut. faktiskt har typ skopunkten ett visst utbud av brudskor, för inte så dyra pengar. annars är ju brudbutikerna att rekommendera. men jag ville inte lägga ner uppemot tusenlappen för skor. som inte ens syns
  • Anke
    Svirroo skrev 2007-12-28 23:43:45 följande:
    Nej troligtvis använder man dom endast 1 ggn oxå.
    dom går ju att färga in efteråt, MEN då sa dom att man får vara försiktig att inte gå med dom när det är tex blött ute, för då kan färgen försvinna. så det blir isåfall bara inne-skor
  • Anke
    malincha skrev 2007-12-31 00:17:39 följande:
    Hugo är totalt speedad! Han somnade som vanligt vid 19 men sen vaknde han 22:30 och vägrade somna om. Nu rusar han runt här i vardagsrummet och dansar och sjunger till Mtv! Han älskar musikvideor!! Klart jag borde gå och försöka natta om honom men jag har just nu ingen energi för det. Har jobbat hela helgen och knappt sovit nåt så jag måste sitta här och ladda lite innan jag tar upp kampen igen!Han är ju i alla fall glad och gosig!
    sådär har Nora varit nu när hon varit sjuk. under pencillin-kuren, men nu har det vänt lite, och det är lättare att få henne somna om, och hon vaknar inte lika ofta. när det var som värst förra veckan så vaknade hon varannan timme. när hon vaknade mellan 22-00 så var hon uppe och vaken två timmar. skumt.
    nu är pencillin-kuren över i alla fall och hon känns frisk
  • Anke

Gott nytt år vänner

nanis- hoppas ni hade det bra och att det ordnar till sig för er. 
    kramar från oss
Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006