Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006
så om du utvecklar frågan lite
vill du att någon hjälper dig med att trycka logon och text på ett fint papper, eller att någon gör snygg inbjudan också?
(ok, inte ett av mina mest tydliga svar)
sen är också frågan om du kan tänka dig att göra själva inbjudningarna själv, alltså viker, fixar donar, men att någon hjälper till med idén?
har ni något färgtema? alltså tankar om vad ni vill ha för färger på inbjudan och kanske som dekorationer och bukett?
då kan man utgå från det, sen ge förslag på olika typer av inbjudningar.
i mitt galleri under bröllopsplanerna finns ett dåligt kort på vår inbjudan. det är ett bronzfärgat papper med guldglitter i, som jag stämplat med guldstämplar på omslaget. inlagan bestod av snyggt (tyckte jag) typat i text, printat och utskuret transparent papper som jag klistrat in.
som sagt så går det tillverka en stämpel av ert monogram, eller bara lägga in det i layouten så det alltid syns i bakgrunden, alternativt är att printa det tydligt på omslag, eller printa på transparent papper.
kanske printa det på ett speciellt papper, som du sen klipper/river ut och klistrar på framsidan.
du kan få ditt monogram som en sigillstämpel och så kan du göra ett sigill på det.
vi hade bronz och guld som färger för inbjudan,
Gott nytt år vänner