• Anke

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

milimina skrev 2007-12-18 09:47:46 följande:
    hörni, vad ger man en skrutt som är jättehård i magen men inte är så sugen på att äta fast föda? han är fortfarande lite petig med vad han stoppar i sej efter helgens eskapader... katrinplommonpuré har alltid funkat på honom men han vägrar ju gröt numer och rynkade på näsan åt torkade plommon. är päronjuice (bebisdricka) lika verksamt? han fick lite olja i vällingen igår kväll för att om möjligt underlätta, och han dricker bra med vatten. känns som lite svårt att undvika stoppande mat också när det är det enda han petar i sej... typiskt nog.
    Äter han välling? 1 1/2-årsvällingen innehåller ju katrinplommon. vet inte om den är laxerande, men kanske hjälper det lite?

russin är ju laxerande, och väldigt mogna bananer.
    .?:*¨¨*:?.Nygift , 29 september 2007.?:*¨¨*:?.
  • Anke
    Bebbilina skrev 2007-12-17 22:46:24 följande:
    Hur skulle ni ställa er till att er svärmor lånat en bilbarnstol av knappt avläsbart märke utan instruktionmanual och av klart "gammal" årgång? Står tydligen nånstans at den är både från 15 kg och även för mindre barn. Själv blir jag galet arg och sur!!! Har efrbjudit mig att köpa en och slicka till dem men hon ville promt låna en där de bor!!! Känns så trist att alltid verka vara överbeskyddande mamman, men jag tror att det verkligen är dåligt med gamla stolar, vad tror ni?
    låt maken ta fighten och säga att hans barn inte ska åka i gammalt skräp! det är hans mamma, han får ta det.
  • Anke

usch vad hemskt. tänker lite på det däri bland, tänk om något skulle hända henne. fattar inte att man kan överleva något sådant.

världen är bra underlig. har ju skrivit om att jag har haft jobbigt med min mamma, mycket pga av hennes skitsnack runt pappa och att det har varit så sen dom skildes 99. idag fick jag besked från dom att pappa lämnar sin fru (dom gifte sig nu, i juli!!) och har flyttat ihop med mamma igen. vet inte vad jag ska tycka, men jag fick migrän. vill ju vara glad, men känner mig oerhört kluven. däremot känner jag mig lite lättad över jul-ångesten. behöver inte bekymra mig över att mamma är ensam över julen, utan vi kan åka till svärföräldrarna med gott samvete. dessutom så har mamma bara en liten tvåa, så vi kan i alla fall inte åka hem.
    nåja. jag ska tröstäta lite choklad nu.
  • Anke

choklad hjälper, det är min övertygelse. har en stor ask med "sjöfrukter" och en stor med lindt-kulor som är fyllda med tryffel. det ska jag försöka klämma.

• Anke
    Elisabethjz skrev 2007-12-19 13:48:36 följande:
    Benjamin är oxå mammig då och då. Speciellt om vi bägge hämtar honom på förskolan, då SKA han till mig. Blir jätte ledsen om D tar honom. Tror det beror på att det i stort sett alltid är jag som lämnar och hämtar. Annars så brukar d passa rätt bra.Mollan: OJ vad duktig du är med baket!!!! Här har jag sträckt mig så långt att jag köpt "hammagjorda" biscotti med tranbär, choklad och......hmm....ngt mer!!! Dom lät jätte smaskiga iallafall, och det är på mitt favorit café som dom hade bakat dom! Nu har min mamma bokat om sin resa, så mamma och pappa kommer på sön, sedan åker pappa hem den 5e, medan mamma stannar till Mars för att hjälpa oss ifall Benjamin blir sjuk. Så att jag kan jobba! Så himla snällt !!!
    till mars! wow, vad härligt
  • Anke

Nora har varit sjuk till och från sen i fredags, och har nu fått pencillin. eftersom det inte verkar bli bättre.

Jag var hemma igår och Ville har ledigt från jobbet, så han fick ta dagen.

Hon har feber upp och ner som en bergochdalbana, men hon äter rätt bra, och är ganska glad (relativt)

• Anke

Nora är också lite bättre efter pencillinet, men är väldigt kinkig och vill bli buren hela tiden. sen sista två nätterna har hon vaknat var tredje timme och varit OMÖJLIG att få henne somna om. börjar bli desperat, vad fasen gör man? vi är grinfärdiga på nätterna. hon vaknar och är PIGG, det tar upp emot en timme att få henne att somna om.

• Anke

hon är inne på dag 4 av pencillin kuren och är helt otröstlig. till råga på allt så har hon bränt sig lite på en lampa. 

vi är så fundersamma, om vi ska åka norrut eller inte. det tar ca 3 timmar och där får vi avlastning och mat, här har vi varken eller
    sjukvårdsupplysningen sa att vi skulle hålla koll på feber och om hon kissade, och hon har inte feber, och kissar massor
    usch är gråtfärdig
  • Anke

God Jul från ett snöfattigt Iggesund.
    Nora känns lite bättre, men vaknar fortfarande varannan-tredje timme på nätterna. jag har blivit dyngförkyld, men med världens bästa make och svärföräldrar så överlever jag.
    vet inte vad jag skulle göra utan dom.

skickar en stor kram till er alla

lär nog kika in imorgon

kram

• Anke

usch vad jobbigt med alla grinpellar och pellor. Nora är friskare nu absolut, men vaknar fortfarande sådär konstigt. igår var hon vaken mellan 21-00, och kvällen innan det 00-02. :-/

har fantastiska svärföräldrar. nora sover i allrummet på övervåningen, så dom tar natten och morgonen!!! sovmooooooorgooooon!!! dessutom har ju varit så himla förkyld så jag har behövt lite sömn.

på lördag-söndag ska vi till sundsvall och bo över på hotell, bara jag och Ville, fira vår 5-årsdag lite i förtid. vi firar ju egentligen på nyår.

Idag är första dan som det riktigt lossnat och Nora officiellt GÅÅR hon tycker det själv är jätteroligt, så hon går och går och går.

Var till edsbyn också idag och såg bandy i bandyladan, vi vann med 10-2 mot Bollnäs. Heja byn.

nu ska jag baka lite, mår mycket bättre.

kram på er alla.

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006