Inlägg från: sabina82 |Visa alla inlägg
  • sabina82

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

milimina: stort grattis till jobbet !

ni som är duktiga på att göra tårta, jag ska göra egen tårta, typ en prinsess tårta.
    nåt förslag på god fyllning?
    och vart kan man köpa fina tårtdekorationer och marsipanlock i butik i sthlm ??

• sabina82

smurfan: hoppas kevin kryar på sig !!
    Wille är inte frisk än, men har ätit bättre. men har var väldigt lös i magen imorse. Blir mkt ris nu som han älskar. det är ju milt för magen.

mollan: vad härligt att det snart är flytt ! Skönt att ni slipper bytet och får det ni vill ha. Vi bodde i hyresrätt förut, dock trivdes vi sjukt bra men att ha något eget känns ännu bättre !

nanis: skulle nog oxå byta, gör det som känns bäst och det verkar ni ju gjort nu ! grattis, vad roligt med dagisplatsen !

Liten tårtfråga, ni som gör tårtor. har inte gjort tårta på hundra år, men kan man köpa alla små fina dekorationer i affären ?? Ni gör kanske alla fina dekorationer själv? Skrutthumlan och Anke, otroligt fina tårtor ni gjort !!!
    Dock har jag bara sett grönt marsipan lock. Vart kan jag få tag på flera färger ?

• sabina82

mollan: tack för alla tips. får springa runt idag och kolla lite då ! =)

• sabina82

mollan och smurfan: vad duktiga ni är ! jätte fina kreationer !
    När ni gör typ hjärtan ovanpå gör ni dem i marsipan eller vad dekorerar man med vanligtvis ??

• sabina82

anke: perfekt, vilket super bra tips ! tack!

• sabina82

smurfan: stackars kevin som är sjuk ! hoppas han kryar på sig. Var ju jätte bra att du fick i honom nånting ! Särskilt vätska är viktigt när man har feber.

• sabina82

jag skulle vilja ha ett vitt lock till tårtan. finns det på panduro ??

• sabina82

Mollan: ok. men kan man ha sugarpaste som lock istället för marsipan lock ?

smurfan: har tänkt göra en tårta med chokladbottnar. Som fyllning tror jag det blir någon choklad/krokant fyllning och en fruktfyllning. troligen täcker/spacklar jag med någon god chokladmousse eller vanlijmousse och sen lock på det.
    Tänkte göra den tills imorgon, men får nog skjuta på det. får se hur wille mår idag, han har även tandsprickning nu..=/
    Hur mår Kevin idag ?

• sabina82

godmorgon !

blir inget firande idag, nu är sambon oxå dålig. han har åkt på en mildare form av magsjuka.
    Tårtan får göras nästa helg !
    smurfan: har nog tänkt dekorera med vitt lock, såna här silverkulor och små bruna blommor. är det svårt att göra blommor? och vad gör jag dem i, är det marsipan ?
    skönt att kevin verkar bättre !

mollan: vad jobbigt! hoppas alma kryar på sig snarast ! gillar hon the ?

Wille äter gröt strax efter att han vaknat, med smörgås till. Kanske skulle börja ge välling först och sen äta frukost, men då kommer lunchen så sent för oss.

milimina: hoppas du hittar en skrotbil så att du sparar lite tid !

• sabina82

Godkväll

Pesco: låter som ni haft en tuff dag ! vad skönt att det såg bra ut Robins benbrott ! Jag skulle varit lika blödig jag, svårt att se dem små vara så ledsna !

nanis: jobbigt ! hoppas ni kan lösa det på något sätt ändå.

ancy: låter som ni hade det jätte mysigt ! vad härligt med en liten grabb ! =)

• sabina82

godmorgon =)

här har vi det väldigt gnäligt just nu, misstänker att det är lite allt möjligt. men mest är det nog bara utvecklingssprång typ. tänder oxå iofs, 2 kindtänder på väg ut.
    Vill ha napp hela dagarna, kanske skaver skönt.
    Annars bra, äter det mesta i matväg och sover jätte bra, trots jobbig tid.

Jag har ångest ! jag ska börja jobba på måndag ! ska iofs blir jätte skönt egentligen..! har en tillfällig tjänst 2 dagar i väntan på besked om en tjänst jag sökt internt, ska bli spännande att se hur allt utvecklar sig !

Mollan: men oj vad hon snackar ! kul att hon gör sig så bra förstådd !

Pesco: är Robin duktig på att gå på pottan ?

smurfan: hoppas att hon tittar ut snart då ! =)

• sabina82

ancy: vet inte vad det är men det låter spännande och kul ! Jag var in på hemsidan och bokade en introduktion. tror dock att det säkerligen är fullt imorgon tyvärr. Men vore jätte kul ifall det fanns en plats, dem lär ju höra av sig.

Kul med första sonsonen till familjen Persson!

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006