Inlägg från: sabina82 |Visa alla inlägg
  • sabina82

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

Lite OT.
    jag har bott i frankrike som yngre och fick en god vän där nere, Audrey hon är gravid och ska ha barn i maj, igår skickade hon en bild på ultraljudet, dem ska få en liten pojke som förmodligen ska heta Armand. fint namn tycker jag !

elisabeth och milimina: grattis på era bröllopsdagar !!

smurfan: hur känns det idag ? fortfarande förvärkar ?

• sabina82

smurfan: vart är du ?? är du och snusar bebis ???!

• sabina82

nu såg jag att du var inloggad sent igår kväll..har du fler känningar ??

• sabina82

marfa: hoppas ni får en underbar resa !!!

twixie: åh spännande, vad roligt att du ska få stå brud ! vart ska ni ha festen ?

smurfan: får hoppas förvärkarna gör susen och skyndar på det hela !

Här hemma är lilleman jätte sjuk. Började kräkas i söndags kväll och har emellanåt hög feber, 39.5. NU är den nere runt 38,5 tror jag.
    Han sover hela tiden i stort sett, orkar inte vara vaken mer än en timme, sen somnar han och kan sova 2 timmar i sträck. Får i honom vätske ersättning och äppelbitar så gott det går.
    Hur länge är det ok att kräkas och ha feber tills man ska kontakta sjukhus??

• sabina82

twixie: ok. får nog avvakta till imorgon. han orkar verkligen inte göra någonting. var m oxå så? att han bara låg och vilade?

• sabina82

tror att den totala vakentiden idag har varit 2 timmar. stackars liten. han sover verkligen hela tiden.
    ger honom vatten så fort jag får chansen, dock inte när han sover men så fort han är vaken.
    får se hur kvällen blir.

• sabina82

norpan: är maken borta nu ? hur fungerar hans resande, alltså hur länge är han borta i stöten och hur länge är han hemma när han kommer hem ?

Tror att wille börjar piggna på sig, åtminstone är febern mkt lägre. skönt.

• sabina82

smurfan: ja jag hoppas att det håller i sig, nu sover han visserligen igen. har sovit sen 19.30 här i soffan. känns tryggast att ha honom nära nu.

• sabina82

angel: välkommer hem, låter som du haft det toppen !! härligt !
    hoppas det går bättre på dagis för lilleman snart.

mollan: hon blir ju inte gladare för att hon går runt med kissblöja direkt... stackars liten alma. hoppas dem har bra rutiner, trots det missödet.

smurfan: vad roligt att det funkar bra med inskolningen !

• sabina82

angel: välkommer hem, låter som du haft det toppen !! härligt !
    hoppas det går bättre på dagis för lilleman snart.

mollan: hon blir ju inte gladare för att hon går runt med kissblöja direkt... stackars liten alma. hoppas dem har bra rutiner, trots det missödet.

smurfan: vad roligt att det funkar bra med inskolningen !

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006