Inlägg från: malincha |Visa alla inlägg
  • malincha

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

Hugo är värsta innebandy-freaket!!! Han är helt galen i innebandyklubbor. Tur att pappa spelar innebandy och har ett gäng klubbor hemma. Så nu är favvosysselsättningen att spela på parketten i vardagsrummetSkrattande
    När vi var i Falun och gick på stan blev han som förbytt när vi var inne på Stadium för att mormor skulle handla julklappar och han inte fick springa runt med butikens klubbor! Han blev så rabiat att vi fick lov att gå ut ur affären!!
    Jag vet i alla fall vad tomten kommer med till Hugo!!!!

• malincha
    Twixie skrev 2007-12-18 15:16:27 följande:
    Usch, fick precis reda på att en lilltjej i vår trapp har gått bort... 2,5 år gammal. Hon var har varit sjuk sedan födseln men denna vinter hade hon äntligen börjat få immunförsvar och det såg ljust ut. Så åker hon på förkylningen hon inte klarar av...
    Fy vad hemskt! Jag har glömt att berätta att en pojke i området dog för några veckor sedan. 1,5 år gammal dog i sömnen...jag har inte hört nåt mer efter det utifall de hittat orsaken men man får sig en tankeställare!!! Shit, vad hemskt att hitta ens barn dött i sängen på morgonen!! Jag skulle nog lägga mig bredvid och dö jag me!!!
  • malincha
    mollan nu skrev 2007-12-19 21:30:25 följande:
    Hon kläckte precis docka mot tidigare dockta eller dotta, kul när det går framåt med pratet.
    Det är verkligen en härlig tid nu när det kommer nya ord varje dag!!!!
  • malincha

Smurfan: Hugo säger också massa ord OCH nåt skumt som han har sagt länge: "Pická, pická, pická....." Och det betyder nog inget utan är nog bara roligt att säga! Knasbollar!

• malincha

Ahh. Min krake har feber nu igen. Tyckte han verkade lite hängig när jag hämtade honom från dagmamman igår. När jag kollade tempen första gången hade han 38, 7 och han blev bara gnälligare och gnälligare och nästa gång jag kollade hade han 39,7, stackarn. Sen har han varit krånglig och ledsen hela natten. Tror aldrig att vi somnade nån gång på hela natten. Och när jag tog tempen imorse hade han 39,9. Nu bara sitter han som en påse nötter i soffan och orkar ingenting....

• malincha

Mollan: Stackars Tobbe! Skönt att det verkar ha gått relativt bra!

Hugo har fortfarande omkring 40 graders feber som inte går ner trots febernedsättande. Han hade också spytt blåbärssoppa över hela vår vita soffa Han hade ju så här högfeber för ett par veckor och då kräktes han också en gång. Kan det vara pga febern? Eftersom det bara sker 1 gång??

Idag var det blandade känslor när jag skulle åka till jobbet. Å ena sidan ville jag stanna hemma och ta hand om min plutt, å andra sidan var det skönt att komma ifrån "frimärket" (han blir extremt sällskapssjuk när han är krasslig). Man kan knappt gå på toa.
    Jag som måste handla julklappar i helgen..hur ska det gå med en sjuk Hugge?

• malincha

Hugo har haft ca 40 graders feber sedan i torsdags och det verkar inte vilja ge sig. Han blir liiite bättre så fort han fått en supp men bara efter en liten stund blir han dålig igen! Vi var till Huddinge närakut igår för att vi trodde det var halsfluss men det var bara virus. Men han var röd i halsen så han har nog ont. Jag önskar att jag kunde ta över både feber och halsont. Jag kan i alla fall "bita ihop".
    Tråkigt att han är sjuk just nu över jul när min pappa/hans morfar är här (bor hos min syrra) så vi kan inte träffa honom så mycket som vi hade tänkt.... Träffar honom så sällan. Jaja...Sånt som händer!

Hoppas ni andra har det bättre och att ni får en superjul! Kram

• malincha

Smurfan: vi var på närakuten igår och läkarn där verkade inte allt för orolig så då är väl inte jag haller det...typ.
    Idag har han faktiskt varit så gott som feberfri! Hoppas, hoppas det håller i sig!!

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006