Inlägg från: malincha |Visa alla inlägg
  • malincha

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

Elisabeth: ja jag är lite velig när det gäller saker och ting med pengar inblandat!! Så då är det skönt att nån annan kan ta på sig skulden/förtjänsten
    Nää men allvarligt. Det känns bra. Vi har haft bilen ute på blocket i flera månader och vi har verkligen bara fått skambud!!! Och nu fick bra betalt för våran och dessutom en NYARE bil än den vi hade. Dessutom har den betyg 5 när det gäller säkerhet!!

Jag tänker väldigt ofta; "vad är haken?". Jag har lite svårt svårt att tro att man KAN göra bra affärer och alla är inte ute efter att luras.

Förövrigt är en bilaffär sällan en lönsam affär men bilen är tyvärr för oss ett nödvändigt ont just nu. Vi har diskuterat fram och tillbaka huruvida vi skulle klara oss utan bilen helt...och kommit fram till att just nu gör vi inte det för att få ihop det tidsmässigt när jag börjar plugga sen.

• malincha

Angel; det låter verkligen kanon!!!!!

Angående vilda barn. Jösses, är allt jag har att säga! Jag hade honom hemma igår och då tänkte jag på er som är hemma med era små. Hur pallar ni? Jag vet; jag är en hemsk mamma!!!!!!

• malincha

***Dagens bajsfråga***
    Vilken koncistens har era barns bajs?

Hugos är ganska kletigt och har varit det kanske ett par månader. Det är inte vattnigt som diarré men jag börjar bli lite orolig att nåt ska vara fel. Han äter bra och verka pigg i övrigt.

• malincha

Marfa; jag har för mig att det är inkomstgrundat och grundande på hur många timmar.

• malincha

Jag och Hugo åker till Falun idag! Skulle egentligen ha jobbat till 14 sedan åkt med tåg kl 15.45, men jag kände att det skulle bli så stressigt att jag tog ledigt.
    Jag ville ju åka tidigare nu eftersom jag är ledig och allt men jag kunde inte boka om biljetten eftersom det var en "just nu-biljett".
    Men för skojs skull började jag buda på en biljett på tradera i morse och vann budgivningen. Hela 11 kr fick jag betala för biljetten!!!!
    Så nu åker vi 13:45 istället!!!!

Tjing eling.

• malincha

Ang. gosedjur.
    Hugo fick en söt plyshkanin på BB av min syster. Den ääälskar han. Vi har bara en och den har försvunnit ett antal gånger. På flyget ner till Egypten, på ICA Kvantum Kungens kurva...mm, mm och alla gånger har den kommit till rätta.*peppar, peppar*
    Nu har jag skrivit vårt telefonnr med textilpenna på Bennys (ja den heter Benny) rygg!!
    Vi har typ betalat mer i bensin och "uthämtningsavgifter" än vad den kostar ny!! Jaja, vad gör man inte för de små liven?!?!

För övrig är vi i Falun nu och det är jätteskönt. Hugo stortrivs med all uppmärksamhet och att få lattja med hundarna!
    Och jag stortrivs med att slippa alla "måsten" i några dagar. Skönt att inte behöva tänka på nånting annat än att...BARA VARA!
    Ha det gott!

• malincha

Åh, jag blev så himla glad igår på tåget när en farbror kom fram och sa; "jag ville bara säga att du verkar vara en jättebra mamma".
    Skoj att någon "utifrån" ser nåt sånt om ni hajjar?!
    För övrigt hade vi en kanonhelg i Dalarna jag och min lilla plutt. Han är i en så skön fas just nu och jag bara älskar vara med honom!

Anke: vad skönt att det går så bra med inskolningen!

Svirro: välkomna hem!

Milimina: stackars krake!

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006