Inlägg från: Elisabethjz |Visa alla inlägg
  • Elisabethjz

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

Här är en liten vilde till, blir SÅÅååååå ARG om han inte får som han vill. Stora krokodiltårar och låter som om man misshandlar honom

Shit, undrar hur det blir vid 2 års trotset?!?

Träffade en vän nu i gbg som har en son på 2,5 år och han var helt utflippad minst sagt. MEN en sådan ögontjänare, fjäskade å det grövsta för mig och sade med sockerlen röst, elisabeth elisabeth hela tiden och skulle kramas... Men mot hans mamma var han ett MONSTER

• Elisabethjz

Angel: Låter som ett jätte bra dagis!! Vi stod i kö till ett ur & skur i Haninge.

Här har det blivit mycket svalare nu, så på Benjamins förskola är dom ute mestadelen utav dagen, vilket jag tycker är KANON, för det blir ju mycket mer fritt för dom och smittspridning av ev bakterier och virus blir mycket mindre.

Har nu jobbat 3 dagar, och det verkar vara kanon!!!!! Trivs super med dom jag jobbar med och det är väldigt varierande. Jag får bestämma när, var och hur jag lägger upp mitt arbete, så länge jag ger reslutat! Och det är PRECIS så som det passar mig att jobba! Imorse var jag med på ett event/kaffemorgon där vi hade en kock som visade hur man gör christmas turkey och korv och lite annat. Jätte intressant!!! Imorgon har jag 4 möten på förmiddagen med potentiella kunder, och dom är alla tre väldigt olika.

Än så länge så slutar jag runt 13-14 tiden så det är perfekt. Ger mig lite tid för mig själv innan jag hämtar Benjamin vid 15.30 tiden. Han vill nästan inte följa med mig hem, han STOR trivs verkligen på förskolan!!! Slänger pussar till fröknarna när vi går hem!!!

• Elisabethjz

Morrn!

Bläääähhhh, är SÅåååååååååå trött så jag vet inte vart jag ska ta vägen.

Vi var på akuten inatt med Benjamin, han fick ett krupp anfall som var väldigt otäckt, Out of the blue. Lät som om han inte fick luft och han verkade rätt panikslagen själv. Innan har det bara varit när han hostat och gråtit som det har låtit jobbigt för honom, men inatt var det vid varje andetag, lät som han kämpade för att få luft.

Jisses sikken skillnad det är på sjukvården här. Har ju vetat innan att man får tid samma dag hos läkare, men att komma in till läkaren på 10 min på akuten är väl otroligt?!?!!! Benjamin fick ngn medicin och sedan fick han andas in ånga med en "nebulizer". Vet inte vad det heter på svenska?!?! Det lugnade ner sig rätt snart efter det, sedan fick vi vara kvar 30 min för obeservation.

Till saken hör att jag inte hade kunnat somna innan han blev dålig, precis som jag kände det på mig. Och när vi kom hem så sov jag nog totalt 2 timmar....

Smuggel: Hur går det på jobbet?!????????????????????

Angel: Hehe, den var bra!!!!

Twixie: Haha, vad gulligt att han gillar högklackat!! Benjamin drar ut mina skor, men det är mest det han gör oxå.

• Elisabethjz

Mollan: Vad skönt med en natts sömn!!!!! Hoppas det är en ny trend Vad trist med lghtn.

Nanis: Samma här mestadels, oxå en del osmält mat.

• Elisabethjz

Marfa: Vad jobbigt att ni är färkylda, hoppas det blir bra SNART!!

• Elisabethjz

Mollan: Wow!!! Vad skönt det måste vara för dig med lite sömn

• Elisabethjz

Här har vi en krasslig liten kille.

Igår så ringde dom från hans förskola och sade att han hade 38 i feber när han vaknade, så jag hämtade honom.

Sedan på kvällen blev han sämre, när han skulle lägga sig för kvällen hade han 39.6 Vi var uppe ett par ggr och kollade till honom under natten, och nu har febern lugnat sig lite. "Bara" 37.9 nu. Han sov en hel del på em igår, men ov dåligt inatt. I övrigt är han bara hostig och lite snuvig, men det är ju så svårt att veta. Funderar på ifall han har ont i öronen. Vill ju inte alltid springa ner dörrarna hos läkaren heller för minsta lilla.

Känns så tråkigt bara eftersom det är bara andra veckan på mitt jobb och det finnns ingen chans att David kan vara hemma med Benjamin.

David borta från jobbet = inget jobb och vi måste flytta hem igen. SÅ himla jobbigt att han aldrig kan hjälpa till eller avlasta med än kvällstid.

Vi har pratat lite om vad vi ska göra, stanna här - eller åka hem igen. Men ingen av oss vill ge upp det här nu, David börjar komma in i jobbet och ska snart få nytt roligare projekt och jag har precis hittat mitt idealiska jobb. Skulle kännas så trist att åka nu. Hoppas att Benjamin börjar bli frisk snart, han är ju trots allt 16 månader snart och borde bygga mer och mer immunförsvar.

Nästa vecka har förskolan julavslutning på kvällen med uppvisning för oss föräldrar!! SÅ SÖTT!!!! Har sett att Benjamin övat på massa rörelser och sånger, men inte fattat vilka. Igår berättade hans musikfröken att dom ska göra blinka lilla stjärna!!!

• Elisabethjz

Mollan: Är Alma barnmodell?? Bara undra för rekmlamen på sidan här för barnsparande, där var en tjej sååååååå ruskigt lik alma, iallafall vad jag kommer ihåg henne som!

• Elisabethjz

Smurfan: Det var det värsta!!! Kan du be kevin lära Benjamin hur man sover på morgonen!!!!

Ancy: Åhhh vad skönt att du börjar må bättre! Vad skoj med ul imorgon!!!!

Vi har en barnläkare här nu som vi trivs med! Hon är VÄLDIGT kunnig och förklarar och tar sig tid. MEN hon säger att det är alldeles normalt för barn att vara såhär sjuka, speciellt här i Dubai pga värmen. Verkar som ngn på förskolan bär på ngn bakterie som Benjamin får tillbaka hela tiden. För nu har han varit frisk i 3 veckor när han varit därifrån, och när han kom tillbaka så får han ngt skit igen.....

• Elisabethjz

Angel: Läser du på distans? Du verkar disciplinerad som sitter hela dagarna

Härligt att så många fått dagis plats!!!

Håller med om att det är JÄTTE svårt att aktivera dom små tillräckligt nu! Man blir ju själv helt slutkörd lååååååångt innan dom!!

Idag är Benjamin tillbaka på förskolan! Ingen feber, men lite hostig. Men här SKA ju barn till skolan om dom är hotsiga/förkylda, så länge dom inte har feber. Och vi märkte på honom igår och imorse att han ville dit, sprang runt som en tok och ville leka och sjunga! Han övar för fullt här hemma på det dom ska visa oss föräldrar nästa vecka!! Ska bli så kul att se

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006