Inlägg från: Elisabethjz |Visa alla inlägg
  • Elisabethjz

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

Hmm...hittade precis en sida som säger att om det är svamp så behövs särskild medicin för att få bukt med det?!?! Nu smörjer vi med canesteen och talk och en annan kräm som är antiseptisk. Hmmm, vill ju inte ALLTID springa ner dörrarna hos läkaren för minsta lilla. HÖNSMAMMA

• Elisabethjz

Vi har oxå sempers 1 års välling, som besökare har fått order om att köpa med sig Hehe, nått får man ju ha dom till när dom får gratis logi!!!

Den kommer vi att fortsätta med, för här nere finns inte välling som hemma. Utan det man ger barnen är en slags barnmjölk, vet att det är samma i Norge. Så Sverige är nog rätt unika med att ge välling.

• Elisabethjz

Godmorgon!

Nu är vi tillbaka efter en sväng på sjukhuset...IGEN

Benjamin har en ögoningfektion, en svår infektion i munnen (konstigt att han inte vill äta?!?!?), svamputslag, diarée och röd i öronen..... Jisses, jag fattar INTE hur hans kropp orkar med allt?!? Alltså det är ju inte en sak åt gången direkt. Men denna gången är det virus, så ingen antibiotika vilket känns skönt!

Nu ska vi vara super noga med hygien. Inte tvätta våra kläder ihop, alltid tvätta oss så fort vi tagit i honom och liknande. Och jag som redan tvättar goveln här varje dag med massa medel och är super noga med allt sedan han varit såhär dålig. Har även olika oljor i hansvatten ångare för att ta kål på bakterier och har tänt aroma lampor med pepparmint och tea tree oil. Om ngn kom hit kunde dom tro att jag lider av bakterieskräck!!!

• Elisabethjz

Mollan: PRECIS så hade vi det förra veckan en natt. Slutade med att David lade Benajmin i sängen utan att jag visste om det. Sedan så kände jag ngt på mina fötter, som en liten hund. Jajamännsan, visst var det Benjamin som var väg utför kanten Då var David rätt billig kan jag säga!!!!

Funderar på att åka hem till Sverige 2 veckor.... Vill få bort Benjamin från alla baskilusker här. Vet ju iof att det är mycket hemma oxå, men det är ju iallafall kallt, så det är inte massa skit HELA tiden. Känns som om vad vi än gör så råkar han ut för ngt här, speciellt när folk ska pilla på honom hela tiden. Hygienen är ju inte samma här heller som hemma, så det är väl inte konstigt att han drar med sig skit hem när han ska pilla på allt.

• Elisabethjz

FÖRRESTEN!!!! Glömt berätta!

Jag fick jobbet!!!! Blivit erbjuden en tjänst som Key Account Manager. Låter rätt roligt och väldigt fritt och flexibelt, vilket passar mig ypperligt Tror att jag kommer tacka ja! Lönen är sådär, en del provision och en bas. Men verkar helt ok ändå.

• Elisabethjz

Sabina: usch för att vara sjuk igen

Twixie: Har tänkta samma tanke många gånger angåene egen vilja!!

• Elisabethjz

Marfa: WOW vad spännande!!!!!

• Elisabethjz

Mollan: Benjamin har gråtit 2 ggr. En gång när han var nyvaken och en gång blev han rädd, dom hade halloween fest och hon som tar emot barnen såg rätt farlig ut

Undra hur det går för Marfa?!?!?!?!?! *nyfiken i en strut*

Nu har jag bokat resa för mig och Benjamin att åka hem på lördag och vara hemma 2 veckor. För att få lite kraft och så han kan hämta lite energi och immunförsvar.

SEDAN börjar jag jobba 1e dec!!!!

• Elisabethjz

Jag joinar gänget som tyckte förlossningen var plågsam. Tog ju såååååån tid och det gjorde ont. Iof så var det ju lite jobbigt för mig eftersom jag inte öppnade mig mer, trots mer ihärdiga värkar som kom väldigt tätt. Så dom fick, efter att ha gett mig morfin så jag kunde sova, spräcka hål på fosterhinnan och sen ge dropp för att skynda på det hela. Tog totalt 48 timmar. Krystvärkarna höll på i 50 min, bm sade att det var otroligt att det gick så bra som det gick och inte slutade i akutsnitt!

MEN när man tänker tillbaka på det så var det ändå hur coolt som helst!! Tänk var vi har åstadkommit allihop i tråden!! We Rock!!

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006