Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006
Fick oxå bara fruktshake, ville inte ha ngt heller, mådde pyton av morfinet. Kräktes utav det .... bläähhh
Fick oxå bara fruktshake, ville inte ha ngt heller, mådde pyton av morfinet. Kräktes utav det .... bläähhh
Marfa: Vad kul att höra ifrån dig!!! Kan tänka mig att det är mycket nu! Men det verkar ändå på dig som du tar det hela med ro Fast man kanske har lite mer "rutin" nu, vet var som väntas och så kanske man inte jagar upp sig för minsta lilla och man har väl inte tid heller med en till liten som vil ha uppmärksamhet.
Nanis: Vad duktigt av Hugge!!!
Twixie: Hehe, vet PRECIS hur du känner med det här att sy! Jag är såååå dålig på det, har inte intresset eller tåladmodet
Håller på att packar det sista, ska åka till flygplatsen om knappt 2 timmar. Och Benjamin har 39 i feber... Men han har varit rätt glad idag ändå, skönt det!
Här gillas oxå köks saker och städ saker mest att lekas med! OCH böcker såklart!
PÅ flygresan hem så var det roligaste att leka med boarding card och spypåse med en pappers kopp i!!!
Smuggel: GRATTIS!!!! Vad roligt!!
Gaaahhhh!!!
Blir GALEN på kinkighet och gnällighet! Sedan vi kom hem så vägrar Benjamin att vara i ett rum om inte jag är där, han blir helt hysterisk. OCh har sovit jätte dåligt, vaknar helt hysterisk. Och jag fixar INTE sånt här, blir vansinnig när det bara grinas och gnälls i ett.
Milimina: Vad duktigt!!
Kommer ihåg att jag läst lite löst om en diskussion ang välling med smak?!?! Varför ville ni INTE ge det?
Varför jag undrar är för att Benjamin är van vid vanilj smak nu, finns bara det i Dubai. Och nu vägrar han dricka vanlig semper utan smak. Har köpt den med päron idag och ska se hur det går. Man köper ju gröt med smak så varför inte välling?
Smurfan: Oki, det var det jag tänkte!
Har letat men inte hittat ngn annan välling från 15 månader eller 1,5 år? Ger ni alla den från 1 år?
Twixi: Tänkte oxå på det med storleken idag, skumt att det är 200ml från 1 år. Kanske tänker dom att 1åringar inte äter lika mycket?!?!
Jag håller med helt och hållet att det verkligen är en kvinnofälla det här med barn och allt som hör till. Hos oss är det jag som kommer lämna och hämta och även den som måste vara hemma om Benjamin är sjuk. För David får inte ens vara hemma om han själv är sjuk, desto mindre om ngn av oss andra är sjuka. Så SJUKT!!!! Men jag förstår på sett och vis, för det är ju ett patriarkiskt samhälle, ingen jämställdhet på det sättet. OCH det är han som har visat som gör att jag och Benjamin får vara i landet och jag får jobba. MEN iallfall så är det oftare kvinnorna som får rucka på sina rutiner och karriär. Blir ju en ond cirkel med lägre lön, saktare karriär utveckling eftersom vi inte kan fokusera lika mycket på jobbet.
Smuggel: Usch stackar Milton. Benjamin hade oxå ögoninfektion förra veckan. Ser så jobbigt ut för dom.
Fasiken vad skoj med ditt jobb!!! Vad exakt ska du göra och när börjar du?!?!?!?!
Jag ska börja jobba 3e dec, läskigt!