Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006
anke: vad tråkigt, hoppas hon piggnar på sig. när åker ni till sydafrika ?
anke: vad tråkigt, hoppas hon piggnar på sig. när åker ni till sydafrika ?
godmorgon !
hoppas ni alla mår bra !
Vad duktiga ni är som bakar så mycket julgodis ! jag brukar göra chokladkola och knäck varje år, det är såå gott !
Vi blir här på Julafton så alla kommer hit istället för att vi flänger runt ! ska bli så skönt !
Så vi har lite att fixa med nu denna vecka ! Vi fick nya soffor häromdagen, jätte roligt med lite nytt !
Svirroo: ha en underbar semester och en fantastisk jul !
ancy: härligt att det såg bra ut med skrutten =) hur mår du nu ??
anke: oj, det måste varit en överraskning. Hoppas alla blir lyckliga.
Hur är det hos er ? är era oxå mammiga eller funkar Pappa lika bra ? här funkar bara jag och så har det varit länge nu...Wille springer bara till mig hela tiden.
ja jag får hoppas det vänder snart, O ska ju vara pappa ledig från februari till augusti när wille börjar på dagis. Blir super bra för båda ! =)
nanis: stackars hugo som är sjuk, ! han ska nog inte ha feber mer än max 4 dagar, sen får du nog gå till doktorn. det är vad jag alltid blivit rekommenderad. Hoppas lillplutten kryar på sig !!
mollan:; men fy vad otäckt ! vilken tur att det gick bra trots allt !
milimina: vad för brand ???
anke: stackars er, lider med er ! hoppas verkligen hon piggnar på sig ! kan säga att här är vi oxå sjuka, wille blev sjuk igår, hostar, snuvig och febrig, inte kul när dem är sjuka men håll ut det går över snart. tycker oxå ni ska åka iväg, det gör nog er gott. få lite mat och ompyssling hela familjen.
kram till er !
många som blivit sjuka, jätte tråkigt men håller alla tummar för att alla små är frisk imorgon !
Önskar alla en härlig JUL !!
Godmorgon på er !
nanis: åh fy vad trist, låter ju lite som våran jul oxå. Hoppas att hugo kryar på sig och blir frisk snart ! har han fortfarande feber ? gråter han hela tiden ?
wille är oxå sjuk och igår fick jag nog och tänkte att det måste vara nåt annat fel än bara förkylning. För han grät liksom konstant hela tiden...vi åkte in till akuten med honom och han hade öroninflammation stackarn. var ju inte en enda kotte på akuten så vi fick komma in med en gång. Vi hade ju släkten hemma hos oss och efter akutbesöket åkte vi hem och åt jul middag och wille slocknade strax efter kl 19. idag känns han lite piggare tycker jag.
Han orkade inte ens öppna paket igår men han fick jätte många fina saker, bland annat en micki spis, köksattiraljer och en liten kundvagn fylld med låtsas mat ! den var jätte poppis ! =)
twixie: men usch vad tråkigt med Melvin ! är han bättre idag ?
mollan: lilltjejen är riktigt duktig med språket ! härmas hon mycket ?
anke: vad tråkigt att du blivit sjuk !! var nog bra att ni åkte iväg så ni fick lite ompyssling ! hoppas du kryar på dig ! hur mår nora idag ?
nanis: vad jobbigt. får hoppas dem piggnar på sig nu båda två. wille bara gråter och är superkänslig, dessutom vill han bara vara hos mig..! ingen annan duger..
här har vi oxå en sångfågel. trallar och dansar ! =) han tar även sångboken, öppnar den och gnolar lite..;)
söta dem är !
ja tänk att det bara är 2 dagar kvar, vad fort det gått ! men vilken underbart år det varit !
God fortsättning till er alla !
Här mår vi bra nu, wille brev frisk lagom till nyår men vi valde att vara hemma och ta det lugnt..=) var mkt trevligt det med !
nanis: jobbigt att ni inte får sova! ett tips angående understimulering är att ta en lite promenad. Alltså han får gå själv, tills han blir trött. OM wille känns sådär lite understimulerad tar jag alltid ut honom och tar en prommis.
Hoppas det löser sig med sömnen ! är nog bra att sova i gästrummet ett tag. har ni provat med nattlampa, han kanske har mardrömmar ?
Angående att tänka på sig själv.. jag har blivit bättre på att tänka på mig själv men är fortfarande väldigt dålig på det. får ibland dåligt samvete att lämna hemmet.. någon mer som känner så eller är alla bra på att ta time out och göra något för sig själv ??
mitt mål nu framöver är att ta tag i träningen och gå promenader minst 3 kvällar i veckan. en timme varje gång ! har 2 kilon som ska bort samt att mage och rumpa får träning !
marfa: härligt att ni alla mår bra ! =) hur funkar livet med 2 barn ? är kristin svartsjuk eller tar hon det bra ?
smurfan: skön morgon ! hur många veckor har du kvar nu ??