Inlägg från: sabina82 |Visa alla inlägg
  • sabina82

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

godmorgon =)

vad spännande marfa !! Lycka till med allt !! många kramar !

skrutt: åh vad roligt att ni köpt hus, grattis ! när var det ni flyttade in ?

Här är en till som är riktigt mammaig, varit så hela tiden tycker jag nog. Men nu är det värre än nånsin, bara klänger på mig hela tiden. Till och med när pappa är hemma...jobbigt måste jag erkänna.
    hur har ni andra ?

• sabina82

godmorgon =)

Marfa stort stort grattis till eran lillkille !!! =) härligt att allt går så bra ! jag röstar på viktor jag oxå =)

elisabeth: hoppas ni får en trevlig hemma vistelse och kan hämta krafter och benjamin blir frisk !

nanis: kul att det gick bra på bvc ! kan hugo säga 8 ord redan ?

• sabina82

nanis: vi var oxå på kontroll, men wille kan bara säga 3 ord..=) får öva mkt nu inför 18 mån kontroll. däremot så förstår dem ju väldigt mkt nu vid den här åldern och det är kul ! =)

• sabina82

ja det var vad dem sa till mig på bvc.. men wille kan bara tre än så länge =) tror det är som det där med att gå, en dag släpper det bara och då går det undan !

smurfan och nanis: vad roligt att dem kan så många ord redan ! =)

hoppas alla har en skön helg ! vi har tagit det lugnt hela helgen, badat i bubbelbadet och bara myst, varit och handlat och planerar nu för tvättstugan som göras iordning nästa helg. Vi har även beställt nya soffor ! så glad ! =)

läser ni mycket böcker för era små? wille är numera galen i böcker och vill läsa hela tiden..
    vad leker dem annars med ? behöver köpa lite nya leksaker..

• sabina82

anke: ja det där tror jag är kul, något lite större man kan sitta med. kanske får köpa en sån jag med.. wille gillar lite större leksaker. eller snarare han gillar allt som inte är leksaker just nu. grr..=)

• sabina82

jag går gärna till rum för barn på måndag eftermiddag !

marfa: jätte fina bilder på lillkillen !!!! =) vad stor kristin blivit, jätte söt !

• sabina82

godmorgon =)

vilken härlig morgon ! vi ska på 60 års kalas,hemlig aktivitet ute på djurgården. ska bli spännande och se vad vi ska göra !

imorgon ska vi montera tvättställ och skåp i tvättstugan, ska bli nice att få den i ordning !

ang sömnen.. den funkar jätte bra här. dock funderar jag på att byta säng kanske. blir lite orolig för att han klättrar över sängen. när ska ni andra byta till större säng ??

• sabina82

mollan nu skrev 2007-11-23 10:53:27 följande:

slutat Nä det hon gör om nätterna nu när det vaknas hela tiden är att hon ska ha mig som napp. Ligger och småsnuttar hela tiden. Skitkorkat att jag låter henne göra det men annars skulle jag inte få sova alls och det orkar jag inte. Ond cirkel....
    hon vill fortfarande inte ha egen napp ? du är strong som orkar ! ni ska inte köra några avvänjningsnätter under en helg ?
  • sabina82

mollan: ang nappen..kan kanske bli svårt iofs när dem är så stora att helt plötsligt vilja ha napp. men kan ju alltid testa =)

nanis: kul att hugo sover bra nu !

• sabina82

angel : välkomna hem !! vad kul att ni hade det bra !
    roligt att Carl säger en massa ord !

smurfan: låter som en bra plan. kommer nog inte heller att byta än på ett tag. tror inte att wille är på väg ut ur spjälsängen än, men han hänger ibland över kanten...ser lite läskigt ut men tror inte han förstår hur han ska göra. än så länge !

det är många som kan säga en massa ord !
    är det bara vi som är lite efter ?..=)

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006