Inlägg från: Smurfan 81 |Visa alla inlägg
  • Smurfan 81

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

Kevin började hosta idag... Och jag som ska till Barnmorskan imorgon och så hade vi tänkt att pappa skulle hämta! Hoppas han inte får feber bara. Lite hosta kan man ju inte stanna hemma för, alla på dagis hostar ju. Eller?

• Smurfan 81

Nu har jag varit hos barnmorskan! Jag har 2 cm mjuk livmodertapp kvar och är öppen 2 cm. Hon sa att det var ganska vanligt att man går ett par cm öppen som omföderska, så det var inget märkvärdigt. I och med förvärkarna sa hon att det kan börja när som helst, antagligen kommer jag få lite förvärkar om en stund eftersom hon var där och retade lite. Kroppen och hormonerna är tydligen inte riktigt överrens. Kändes ändå skönt att veta att det hänt nånting därinne!

• Smurfan 81

Angel
    Tack! ja det känns lite märkligt att vi snart ska bli en till. Samtidigt längtar jag otroligt mycket efter att få hålla i den lilla!

Pesco
    Jo vi hyr ut en rum. Det funkar jättebra! Det dröjer nog ett par år innan vi känner att vi behöver det där rummet så det är jätteskönt.

Idag ringde de från dagis, 39,4 graders feber så det var bara att gå och hämta. Det är väl nästan standard att man klarar en vecka på dagis innan man blir sjuk eller hur?

• Smurfan 81

Hmm... ja, jag var öppen 6 cm när jag kom in, 2 timmar senare var jag fullt öppen och efter ytterligare 3 timmar kom Kevin. Därför känner jag att när det väl sätter igång kan det finnas en risk att det går väldigt snabbt...

• Smurfan 81
    Svirroo skrev 2008-01-24 18:25:34 följande:
    Spännande smurfan, känns som det kan bli bebbe vilken dag som helst nu! Har ni nära till barnvakt för Kevin? En sak som oroar mig lite om det kommer gå snabbt!
    Ja, farmor och farfar bor i Stocksund, och krisar det så kommer de till Danderyds sjukhus och hämtar Kevin där. Så det borde lösa sig! Det är nästan värre om det startar t.ex. när han är på dagis för då måste man ju dit först och hämta honom, inte för att det tar särskilt lång tid men ändå.
  • Smurfan 81

nanis
    Om det var det ni ville från börjar tycker jag ni ska byta. Om ni inte byter kommer ni nog gräma er över det!

Nu på kvällen hade Kevin 39,4 fortfarande. Han fick Alvedon när vi kom hem från dagis och då blev han piggare ett tag, men efter middagen (knappt en halv pannkaka...) blev det grinigt igen. Vi satt i soffan och tittade på Alfons och då somnade han mot magen, och han tycker vanligtvis inte särskilt mycket om att sitta och mysa. 30 ml välling fick han i sig och en ny Alvedon. Hoppas han får sova lite nu.

• Smurfan 81
    sabina82 skrev 2008-01-25 09:04:57 följande:
    mollan och smurfan: vad duktiga ni är ! jätte fina kreationer !När ni gör typ hjärtan ovanpå gör ni dem i marsipan eller vad dekorerar man med vanligtvis ??
    Jag har gjort det mesta i MMF (Marshmallowfondant). Det blir billigare eftersom man gör den själv. Man smälter marshmallows i mikron med vatten och olja och sen blandar man i florsocker. Med det är svårt att göra figurer i MMF.
    Vilken färg på lock är det du skulle vilja ha? Du kan ju färga marsipan själv. Panduro har fler färger än de som finns i mataffären.

Anke
    Vad kostar SP i söderhallarna?

Elisabethjz
    Åh, vattkoppor! Ja det vill man ju gärna att de får snart så det är "avklarat".
  • Smurfan 81
    Anke skrev 2008-01-25 13:48:44 följande:
    det är ganska dyrt med sp där, man kan även titta på deras webshopp.webshop.englishshop.se/billigast blir ju självklart att beställa på nätet, för fina detaljer för modellering så är flower-paste allra bäst.
    Hm... hittar bara icing och den ju lite dyrare. Men deras äggvitepulver var billigare än på Kakburken! Fast jag tar mig ju iofs aldrig in till stan...
  • Smurfan 81

40 graders feber var det här! Med lite Alvedon mår han mycket bättre men jag hoppas han blir friskare snart. Han har legat och sovit på min mage hela eftermiddagen. Nu har han druckit nästan en hel Risifrutti Drink It med sugrör i glas. Jaja, kanske inte den bästa maten men jag är glad att han får i sig nånting.

• Smurfan 81

Tack tjejer! Han fick i sig ett halvt äpple och en liten glass också, välling blev bara 30 ml men det är ju bättre än inget! Stoppade upp en Iprensupp, men bara några minuter senare bajsade han så jag stoppade in en till... hoppas jag inte överdoserade nu!
    Det är första gången Kevin har så hög feber så jag ringde sjukvårdsupplysningen, men de sa att det ganska vanligt att små barn kommer upp i dem gradtalen. Tänk om man själv hade 40 graders feber, då mår man inte bra!

sabina
    Du kan ju göra dekorationer av den sugarpaste som blir över när du täckt tårtan! Då kan du färga bitarna till den färg du vill ha. Vad hade du tänkt göra för tårta? *nyfiken*

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006