Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006
Kevin älskar mat... egentligen... men han måste alltid triskas innan han kan börja äta, har man väl satt igång så äter han nästan vad som helst. Han vill ju gärna äta själv så jag börjar med att försöka mata honom så tar det längre tid innan han börjar äta. Jag har velat mata honom när det är för kladdig mat, men har fått ge med mig ibland. Nu i helgen åt han gröt själv och det gick faktiskt jättebra!
Han dricker välling på morgonen i sängen vid 8, sen äter han lunch vid 11, sover middag, äter lite mellis vid 2-tiden sen blir det ofta nån frukt på eftermiddagen innan middagen vid halv 6. Sen får han välling 19.00 innan han går och lägger sig.
Hur är era barn som bara sover en gång om dagen? Kevin skulle egentligen behöva sova 2 gånger, men det går inte! Plus att det inte finns tid... Han vaknar ju mellan 7 och 8 och sover oftast middag mellan 12 och 2. Sen är han jättegnällig i princip mellan 4 och 7! Om vi lägger honom en gång till på eftermiddagen ligger han bara och sjunger för sig själv en stund och sen blir han ledsen, men det är såååååå jobbigt att lyssna på hans gnäll! Jag vill inte att han lägger sig för natten förren tidigast 7 (brukar bli halv 8) för jag är rädd at than vaknar ännu tidigare på morgonen då och då blir dagen bara ännu mer konstig!
Ska man bara vänta på att han börjar på dagis och hoppas på att han får in bättre rutiner då? Vi håller ju ganska fasta mat och sovtider och då försöker vi hålla dem som kommer vara på dagis fr.om. januari...