Är det brottsligt att ta emot 40.000 för att donera ägg?
Jag menar inte att man ska få så mycket som 40.000:- för att donera ett ägg, jag menar bara att 3000:- är lite väl lågt för de risker man faktiskt utsätter sin kropp för.
Jag menar inte att man ska få så mycket som 40.000:- för att donera ett ägg, jag menar bara att 3000:- är lite väl lågt för de risker man faktiskt utsätter sin kropp för.
Det står faktiskt ingenstans att TS har KRÄVT de på några pengar utan att hon får 40.000:- av dem. Jag tycker det är jättefint att de som får ett ägg av henne vill och har möjlighet att ge henne något tillbaka.
Jag förstår att det är jobbigt för dem som inte kan få barn, de ser det förstås på ett helt annat sätt än vad andra gör och det måste man förstå också. Jag förstår även din situation, inte för att jag vet vad det är med din kropp som blivit förstört men jag vet ju vad en graviditet kan orsaka även om jag själv har klarat mig lindrigt undan.
Så ni menar alltså att om TS har bestämt sig för att donera ett ägg och mottagaren blir jätteglad över detta och vill göra något tillbaka för henne (i det här fallet betala hennes operation) så är det olagligt??? Om hon tar pengarna måste man ju redovisa inkomsten och skatta på dessa, men om de betalar hennes operation är det ju samma sak som att min mamma betalar ex. en tidningsprenumeration åt mig. Jag har en utgift, nån annan betalar den. Är det olagligt? Sen att VI nu vet att hon får operationen som ett tack för donationen är ju en annan sak, det är det ju ingen annan som vet.
Hur söker man fonder?