Är det brottsligt att ta emot 40.000 för att donera ägg?
Ingen aning alls men om det var en rejäl ersättning som utgick så skulle jag både donera ägg och kunna vara surrogat mamma.
Ingen aning alls men om det var en rejäl ersättning som utgick så skulle jag både donera ägg och kunna vara surrogat mamma.
Ja jag håller med, jag hjälper gärna någon mot ersättning. Synd att man inte kan bli aktuell för detta i usa, men jag tror att de flesta vill att man ska bo där nere under grav vid surrogat tex för där är de ju helt paranoida vad gäller stämmningar mm
Jag hade gjort det för pengarna och för den barnlösa kvinnan, men inte utan god kompensation för besväret
Rimligt tycker jag är 10.000 för ägg och 150.000 för surrogar graviditet, men det är jag det. Inte skulle jag gå tjock i nio månader för ingenting men jag unnar alla att få barn adopterade eller egna för det är härligt
Ja och mannen har inte ett begränsat antal.. och har massa nya varje dag dvs kan lämna ofta..
300, inte mycket det heller och de får bara ge 6 gg totalt inkl egna barn
Killarna??? 300 tyckte jag att jag läste några sidor innan här??? Det kan ju inte stämma att kvinnor får 3000 för mycket mera ansträngning under flera dagar och killar i fem minuter...
Bei Bei skrev 2007-11-03 20:12:34 följande:
Ja men för det största i livet kan de blivande föräldrarna väl betala något..
Bei Bei skrev 2007-11-03 20:16:33 följande:
Bra jag började jag med för jag hade läst det tidigare idag i någon tråd.
Bei Bei skrev 2007-11-03 20:20:49 följande:
Det om något borde ju vara något som de borde kunna reagera på att man får gå före i kö om man ordnar egen donator... Det uppmuntrar ju till att man "köper" ett eget ägg från privat person.