• jennie ellie

Är det brottsligt att ta emot 40.000 för att donera ägg?

Ingen aning alls men om det var en rejäl ersättning som utgick så skulle jag både donera ägg och kunna vara surrogat mamma.

• jennie ellie

Ja jag håller med, jag hjälper gärna någon mot ersättning. Synd att man inte kan bli aktuell för detta i usa, men jag tror att de flesta vill att man ska bo där nere under grav vid surrogat tex för där är de ju helt paranoida vad gäller stämmningar mm

• jennie ellie

Jag hade gjort det för pengarna och för den barnlösa kvinnan, men inte utan god kompensation för besväret

• jennie ellie

Rimligt tycker jag är 10.000 för ägg och 150.000 för surrogar graviditet, men det är jag det. Inte skulle jag gå tjock i nio månader för ingenting men jag unnar alla att få barn adopterade eller egna för det är härligt

Supermamman83 skrev 2007-11-02 15:09:47 följande:
    samma här=)vad får männ för sperma donation???
  • jennie ellie

Ja och mannen har inte ett begränsat antal.. och har massa nya varje dag dvs kan lämna ofta..

• jennie ellie

300, inte mycket det heller och de får bara ge 6 gg totalt inkl egna barn

Tjockomammut skrev 2007-11-03 20:10:24 följande:
    Sjukt att man bara får en "symbolisk summa" på 4 000. Inte undra på att ingen vill/orkar ställa upp. Jag tycker det är självklart att man ska få mycket mer. Det är faktiskt en stor grej att ge sig in på. Det är likssom inte bara att onanera i en burk... Hur mycket får killarna egentligen föressten?
  • jennie ellie

Killarna??? 300 tyckte jag att jag läste några sidor innan här??? Det kan ju inte stämma att kvinnor får 3000 för mycket mera ansträngning under flera dagar och killar i fem minuter...
    Bei Bei skrev 2007-11-03 20:12:34 följande:

Nej, 3000 får de.
  • jennie ellie

Ja men för det största i livet kan de blivande föräldrarna väl betala något..
    Bei Bei skrev 2007-11-03 20:16:33 följande:

Ja, det är väl jämnställt & bra? Seriöst ska man inte göra det för pengarnas skull. Då gör man det av fel anledning, tycker jag. Jag ska förmodligen göra det senare och jag hade kunnat tänka mig att betala medicinerna själv också, man hjälper ju någon annan med det största som finns här i livet. Kan man göra något finare?
  • jennie ellie

Bra jag började jag med för jag hade läst det tidigare idag i någon tråd.
    Bei Bei skrev 2007-11-03 20:20:49 följande:

Sorry, jag hade fel (googlade på det) 300 får dem...
  • jennie ellie

Det om något borde ju vara något som de borde kunna reagera på att man får gå före i kö om man ordnar egen donator... Det uppmuntrar ju till att man "köper" ett eget ägg från privat person.

Divina skrev 2007-11-03 20:34:08 följande:
    Bei Bei skrev 2007-11-03 20:30:35 följande:
    Jag donerar till ett par som vill ge mig min operation som gåva, men vi genomför behandlingen så många ggr tills de verkligen blir gravida. Om vi får fast jobb eller annat som gör att jag på egen hand kan bekosta min operation så donerar jag till vem som helst! Hjälper gladeligen fram någon längtande i kön.
Svar på tråden Är det brottsligt att ta emot 40.000 för att donera ägg?