Svårt det där. Jag har lite samma problem. Ur jobbsynpunkt borde jag vänta 5 år till innan jag får ett syskon till mitt barn. Men det kommer jag inte göra. Jag får ge järnet på jobbet sen efter småbarnsåren istället, har ju många år kvar i arbetslivet då, men barn kan jag bara få nu (typ)
Jag skulle hoppas på att det kommer fler gratiskarriärtåg, för det gör det säkert. Gillar dom dig nu är du säkert duktig. Och et lär du ju vara sen oxå. :)
Å andra sidan är du ju yngre än mig och hinner kanske fixa lite karriär först och sen syskon. Du har ju ett barn iaf och vet ju vad du väljer mellan så att säga. Men jag (som oxå skulle vilja ha tätt) skulle fixa ett syskon på en gång :)
Värst är det ju med dom som har noll,kommer på vid 40 att de vill ha och får inget. Eller får ett och ångrar att man började för sent för fler.
Anonym (mellan) skrev 2007-10-17 08:32:06 följande:
Intressant...Jag har en mittemellan sits. Har ett barn (som var ganska planerat) är 28 och NU tar karriären fart. Det händer massor och jag är ofta den första de frågar om något nytt händer. Det är bara att hoppa på tåget känns det som. Är projekledare för ett stort och viktigt projekt som kommer sträcka sig ett år frammåt.Sonen är nu 17 månader och jag som vill ha ca 2 år mellan barnen... Blir jag gravid nu kanske jag inte kan följa projektet i mål - dessutom mådde jag kass under första graviditeten så att vänta några månader löser inte problemet.Familj VS karriär.Har du några råd här TS?Ska jag hoppas på att det kommer fler gratiskarriärtåg eller ska jag frångå min familjeplanering och satsa på längre mellan barnen (fast jag egentligen inte vill...)