Inlägg från: Anonym (mellan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mellan)

Karriär kontra barn

Intressant...

Jag har en mittemellan sits. Har ett barn (som var ganska planerat) är 28 och NU tar karriären fart. Det händer massor och jag är ofta den första de frågar om något nytt händer. Det är bara att hoppa på tåget känns det som. Är projekledare för ett stort och viktigt projekt som kommer sträcka sig ett år frammåt.

Sonen är nu 17 månader och jag som vill ha ca 2 år mellan barnen... Blir jag gravid nu kanske jag inte kan följa projektet i mål - dessutom mådde jag kass under första graviditeten så att vänta några månader löser inte problemet.

Familj VS karriär.

Har du några råd här TS?

Ska jag hoppas på att det kommer fler gratiskarriärtåg eller ska jag frångå min familjeplanering och satsa på längre mellan barnen (fast jag egentligen inte vill...)

• Anonym (mellan)
    Murloc skrev 2007-10-17 08:47:57 följande:
    Ja, fast barn är inte så viktigt för mig. Det är något jag troligtvis vill ha, men senare. Nu skulle det förstöra hela mitt liv. Jag skulle känna mig fast, instängd. Om man skaffar barn ska det vara stort ja, men det behöver inte vara stort om man inte skaffar barn.
    Det är helt OK att inte vilja ha barn. Alla vill inte och det ligger inget fel i det. MEN om du VET att du vill ha barn sen så kan det vara läge att ta sig en funderare. "sen" skjuts lätt på framtiden och rätt vad det är så har de biologiska möjligheterna till barn försvunnit...

Kanske gör det inte dig något om det inte blir barn - men att tänka över hur det kan bli är ju aldrig fel.

Min son kom lite "olägligt" även om vi inte skyddade oss. Men jag kan helt ärligt säga att jag är GLAD att det inte var planerat in i detalj - det blir ändå aldrig som man tänkt sig med barn överraskningar är vardag!
  • Anonym (mellan)

Tack för tips!

Jag ska gå på magkänslan och skaffa barn när JAG vill inte när det passar karriären.

Jag kanske tillochmed skaffar mig erfarenheter och utvecklas som flerbarnsmamma vilket gör att jag får en annan snurr på karriären än innan

Går jag och öängtar efter att bli gravid så försvinner ju engagemanget på jobbet så då kan det ju kvitta.

Här ska göras barn

Angående att en del tror att livet blivit bättre om de skaffat barn tidigare alternativt senare - man fattar beslut efter den situation man befinner sig i. Jag hade kanske väntat med barn om jag vetat att det var så mycket jobb att bygga nytt hus eller kanske hade jag väntat med barn om jag vetat att ett stort projekt väntade på jobbet - men inget av detta visste jag ju innan alltså kan jag inte ångra mina beslut.

Detsamma gäller väl för de flesta andra beslut oxå - man bestämmer sig att vänta för att det är det bästa beslutet just då.

Svar på tråden Karriär kontra barn