-
Ja,tack!Jag tar gärna många kramar!Kramisar tillbaka till digMumfy 1 skrev 2007-11-05 17:04:09 följande:Kramar till den som vill ha Det kramas allt för lite här i världen
-
Hallå alla vänner!Hoppas att ni har det bra i helgen!Nu har jag blivit medarbetare på ett nyöppnat forum,men allt är inte riktigt klart ännu.Ni får väldigt gärna komma och hälsa på!
Bara ta en titt på vad vi gör där.Kanske ni blir intresserade?Det ska nämligen bli skrivbaserat och är till för alla som vill skriva och få respons på dikter,noveller,hjälp med grammatik osv...
Vi ska även göra olika slags intervjuer,för detta är lite på journalistiknivå också
Kenneth Tillenius(googelbar)är först ut att bli intervjuad.Det ska han bli så snart vi har kommit på tillräckligt många och smarta frågor att ställa.
Här är sidan; http://skrivlust.ifokus.se/ Kram på er allihop!!/Susanne -
Välkommen att skriva hos oss!Ställ gärna frågor också!/SusanneMammatillfem skrev 2007-11-10 09:28:40 följande:gabriella83s mamma skrev 2007-11-10 07:53:11 följande: Låter intressant!Jag gillar att skriva..dikter och blogg/dagbok..
-
Det är alldeles gratis!Mammatillfem skrev 2007-11-10 14:16:06 följande:gabriella83s mamma skrev 2007-11-10 13:12:50 följande: Kostar det något?Jag är inte så duktig med dator..men..kommer kanske in när jag är mogen..
-
-
Fy så hemskt!!!
-
Allt är grått grått grått och regnet bara öser ner.
Vilken jäkla vinter va? -
loveya skrev 2007-11-23 00:25:16 följande:Jag har "just" blitt småkär i Facebook. Vid första besöket tyckte jag det var skittrist. men sen så har jag suttit o pulat o hittat lite folk så jag hoppas nu bara att de tänker adda mig som vän åxå hehe.... Ja Mari har jag ju redan fått napp på, eller hur man säger. Nån annan av er här som fastnat där? Jag har alltid kännt det som att jag har få vänner, så jag hoppas att jag kan få ihop flera än jag har nu så jag nån gång får känna det som att jag är omgiven av vänner. fånigt kanske... en 34-åring som suktar efter att ingå i ett gäng, det låter lite....corny... eller så. ?Oj, nu är jag så trött så jag vet inte vad ja skriver. får nog sova lite. ha de gott alla vänner o alla andra som jag inte känner!
Asg !!Säg inte pula!!I norge är det samma som att nuppa,ta sig ett nummer...
Så,du har suttit och pulat??
-
Sitter nu kl.3.26 med gipsad arm,och använder ett finger att skriva med.Jag bröt vänstra armen rätt illa igår kl.13 när jag gick tillbaka från brevlådan(halt).Hela handleden gick rakt av.Det gjorde så ont att jag inte orkade gråta, och en jättesvullnad utan dess like blev på en gång.
Om 10 dagar ska jag tillbaka för att operera in 2 klammer för att fästa ihop eländet.Sen blir jag gipsad ca 6 veckor till...
Eftersom min mage är kass kan jag bara ta alvedon,som endast hjälper ytterst lite.Men läsa och skriva ska jag ändå försöka,trots smärtan/kram på er -
Här är en länk för er som vill tända ett ljus till minne av era döda anhöriga/vänner
http://www.gratefulness.org/candles/search.cfm?l=eng -
Tack tjejer!Det är så ovant att skriva med ett finger bara,dessutom ovant att kämpa med kläderna på dass,så jag går runt med nattlinne för att förenkla toabesöken.Jag räknar med att smärtan minskar,lagom till jag ska in och opereras och får börja om från början igen!Jag känner mig jättestressad för ingen i familjen har tagit fram stakarna ännu.Dom måste ju kollas så att de funkar.
Man kan ju undra om dom tror att jag är en bläckfisk... -
Julbord ombord på Sandöfjordbåten!!
Det var friskt ute igår!Så friskt att båten "rullade" fram.
Inom en timma spydde lille Filip på heltäckningsmattan i restaurangen.Efter ännu en liten stund gick jag och min äldsta dotter,Gabriella, iväg för att hitta mitten av båten,men där stank det av cigarettrök så hon spydde av stanken.Hon tål inga såna dofter nu när hon är gravid,fast hon är i 6:e månaden.
Tur att det fanns sjösjukepåsar överallt,och det var vår handväska för tillfället.
Till slut fick jag in henne på damernas och där var det fläktigt och skönt och rullningarna märktes inte av där så mycket.
Då spydde jag!Sen spydde hon igen...
Så där satt jag och Gabriella i en timmes tid och bara spydde upp all mat vi fått i oss;rödkål,skinka,revbenspjäll,gröt m.m....
Lars-Erik och Rebecca,Anders och lille Douglas och Filips föräldrar slapp spy,men Filips pappa var grön i nyllet hela resan....
Nästa år ska vi äta julbordet på Torrebyslott istället!!! -
Igår blev jag opererad för armbrottet.Det var värre än röntgenplåtarna visade.
Istället för stift blev det titanplatta för att få allt rätt igen.Så nu, tjena tjena, sitter jag här och är lullig i skallen av morfin och annat .Nu ska jag sova bort lite rus tror jag..../kram -
En sån nalle vill jag ha på min säng....
-
Åh,jag såg nyss en hårtofs!!Då drar jag hem dig till mig så vi kan mysa och ta en fika!loveya skrev 2007-12-11 02:15:06 följande:Jag är här o glor ibland, men skriver inte så mkt...........är rätt deppig just nu. bra timing, allllllt o lite till ska hända nu. tre barn kan ibland kännas som de dubbla för det ska hittas o dittas o fan o hans moster................ o inte kan man se fram emot jullovet heller, för då får ju inte jag vara ifred alls. jag måste nog vara den pissigaste mamman ever... ja vill bara vara ifred. orkar inte med folk. borde låsas in nånstans på en lugn-o -ro klinik eller nåtom ni går förbi en brunn där mitt hår sticker upp så kan ni väl försöka dra upp mig....? jag verkar inte hitta upp själv
Städa och dona får nån annan göra! /Kram -
Pst!!!
Jag vill tipsa om en ny lag,som vi "vanliga"egentligen inte ska ha rätt att veta nåt om.En sak som har enorm betydelse för er med gamla skulder på mer än 3 år,och som är svåra att bli av med.Jag fick ett mail igår som ni ska få ta del av!Läs och njut!Till er med skulder!Jag hade just ett telesamtal med en väninna. Hon berättade att hon fått en del skulder avskrivna. Detta är något som inte gås ut med för då skulle ju alla bolag kursa..Hon fick uppgiften från en kronofogde som sa att hon på inga villkor fick berätta att han delgett henne det.
Men han sa att om skulderna är över 3år gamla så finns en lag att de ska avskrivas men lagen får de inte informera om.När skulden kommer ska man när de kommer oavsett om det är från kronofogden eller inkasso skriva på dem:Bestrides, Preskriberat
Dagens datum, ÅrNamnteckningOch sedan skicka tillbaks dem.Efter en tid fick hon meddelade från dem att den var avskriven. -
loveya!
Det där lät gott!Ska testadetsen mest retsskinka efter jul -
Nu brudar är det "bara" 3 dagar kvar till paketöppnimgen!
Fast jag är nog mest intresserad av mat -
Mumfy 1
Rebecca har(tyvärr får man väl säga)fått för tusentals kronor i år,men det är till hennes studenthem det mesta.Sänglinne och handdukar bl.a...
Och eftersom hon ska läsa på musiklinje nästa höst var vi tvungna att skaffa henne ett instrument att spela på för notträningens skull.Det billigaste alterantivet blev en keyboard(3000 kr).....
Detta blir dyraste julklapparna hon någonsin kommer att få, av oss iallafall... -
I torsdags togs gips och stygn bort och nu tränar jag arm ovh fingrar för fullt.
STÖN!!!
Att det skulle vara så jobbigt att träna ett pekfinger...
I morgon(söndag)ska jag få lov att bada och då jäklar....jag ska inviga badkudden jag fick i julklapp,kanske jag somnar men vad gör det?Jag ska verkligen njuta!
Hoppas att ni alla haft en härlig jul och att det nya året avlöper smärtfritt och lyckligt.
DrottGirl ; Grattis till lilltjejen!!