Inlägg från: gabriella83s mamma |Visa alla inlägg
  • gabriella83s mamma

Vi med äldre barn del 5

1malle skrev 2007-10-11 11:44:58 följande:
    Jag ringde o felanmälde för 2,5 veckor sen att vi får upp avloppsvattnet i badkars brunnen NAJS???Knappast o det stinker skit rent ut sagt.Kom en kille o slamm sög men det blev inte bättre för det, han skickade en kille som kom med kamera o filmade, även då utan att finna något fel.Så nu väntar vi på ytterligare en som ska komma o montera bort hela toaletten helt o filma ordentligt men det kostar multum o hnab brukar inte vara så snabba med att gå med på det.Så nu bor vi i skitstank o kan bara använda 1 toalett ( kul när vi är 7 pers) eller när småttingarna vill bada, vilket i stort sett är dagligen...Kommer kräva saftigt avdrag på hyran, sanitär oangelägenhet (stava)Luktar päck redan i trappen upp....Troligtvis är det fel på själva fallet i rören o då måstede bryta upp golv o gjuta nya rör....HUR SKOJ LÅTER DET????Till saken hör ju då den att den renoverades totalt i januari 2006, med golv, väggar o allt porslin.... men de missade brunnen.....*idioter*
    Fy tusan era stackare!!!När vår trekammarbrunn började krånglade(trodde vi)stank det i hela huset.Sen hittade vi felet;En plugg som ska sitta i vattenlåset hade hoppat ur.När vi satte i pluggen igen upphörde stanken.Det kan inte vara nåt sånt som hänt?
  • gabriella83s mamma
    Eagle skrev 2007-10-14 23:02:41 följande:
    Hej, hoppar in på denna tråd...fast mina är kanske inte så gamla...hm...vet inte gränsen...ha,ha...jag verkar kanske lite snurrig...Mina 2 älsta barn är snart 16 och den andra 12 1/2 år!Platsar jag eller???
    KLart att du platsar  Välkommen
    Här är vi snurriga allihop och är så nöjda med det för vi har varandra.
    Mina barn är 24 och 15,fast det är ju bara 15-åringen som bor hemma.Den äldsta är själv mamma till en grabb på snart 2,5 år...
  • gabriella83s mamma

I fredags åkte vi neråt till Skåne,för att hälsa på min mamma och mina systrar.Jag blev förskräckt över hur min mamma mådde.....
    Jag blev så deppad över detta att jag inte kan tänka på annat nu.Vi var ju tvugna att åka hem på söndag eftermiddag igen och det känns bittert.

• gabriella83s mamma

Jag ser fram emot fredag i nästa vecka,för då ska jag och sambon gå och se Benny Anderssons orkester med Helen Sjöholm och Tommy Körberg.Det är längesen vi var ute på nåt nu så det är dags.Jag lagar middag iförväg till Rebecca så hon kan värma när hon kommer hem.För vi har redan hunnit sticka iväg då ,hi hi hi  Skrattande
    Jag var och bytte frisyr igår inne i Strömstad,på en salong för yngre.Jag är så trött på de andra som antar att jag vill ha krulligt hår bara för att jag är över 40...
    Det var en elev som skulle fixa mitt hår och var väldigt duktig.Jag gav henne fria händer och jag blev väldigt nöjd med en helt annorlunda frisyr som är lättskött,men ändå ser sofistikierad ut(stavas det så?).Sambon tittar lite mysko på mig lite då och då.
    Påstår att han inte känner igen mig Kyss

• gabriella83s mamma
    Mamasnest skrev 2007-10-27 20:46:24 följande:
    Årets första Halloweenpumpa som sambon gjort:
    Vilken fin!!Jag vill också ha en sån lykta,men ingen annan i familjen...
  • gabriella83s mamma
    Impreza skrev 2007-10-30 08:32:25 följande:
    Hej hej! Här rammlar jag in. Jag har 2 barn på 23 och 14 år. Har 2 barnbarn oxå, på 5 1,5 år. Min son O har höstlov så han är på besök, jättemysigt.Hej Mumfy, hoppas att du mår bra!/ Kram Vickie
    Välkommen!Vad kul att du hittat hit
  • gabriella83s mamma

Vi har faktiskt haft sol hela dagen

• gabriella83s mamma

Jag har blivit tillfrågad om att vara med i en ängla-antologi med www.ritabrunner.se som utkom med "Arvet" i höstas.Helt plötsligt sitter man där med pressen på sig för dikterna ska vara inlämnade helst igår om de ska hinna med för utgivningen i mitten av december.

Nu har jag två klara och undrar om ni skulle vilja ge er synpunkt på dikterna?;Är dom bra nog att ha i antologin?

Du

Du lilla älskade änglabarn
    som gjort avtryck på jorden
    Likt liljevitt ljusvekegarn
    du hör till barnahjorden
    Ett garn som döljs av kärlek
    blir till lysande härligt sken
    Du underbart soliga väderlek
    som kliver med små knubbiga ben

Av Susanne Strömstedt 20071101

---------------------------------------------

Om änglar inte talade vore vi alla stumma

En ängel så god och ren
    som bara den troende ser
    Guds budbärare med ljusets sken
    som hela tiden oss ger
    av ren kärlek och rent ljus
    En underbar kärlekssymbol
    Ty vi är vårt eget fröhus

De ger oss att dricka ur livets skål
    för änglarna finns för oss alla
    Det är vackert med änglalek
    du i ditt inre kan framkalla
    Det finns inget änglasvek
    För oavsett vem du än är
    och oavsett kroppslig storlek
    änglakärleken är oändlig här

Av Susanne Strömstedt 20071101

• gabriella83s mamma
    Luddvar skrev 2007-11-04 17:20:40 följande:
    Gabriellas mamma   Ja, jag tycker de är jättebra och tycker visst  att de platsar  i en antologi. Gud, vad roligt för dig!!!
    Mumfy 1 skrev 2007-11-04 22:06:55 följande:
    Instämmer helt
    Tack tjejer! Kyss
    Det är svårt när det är ett sånt tema,tycker jag.
    Varför är det så många som skriver om änglar i religiös betydelse?Våra barn är också änglar, och så väldigt många människor i vardagen är riktiga änglar!
    Jag tror inte att det är så många som tänker på dessa änglalika vardagshjältar.....
    Dom finns här på FL också/Kramen på er
Svar på tråden Vi med äldre barn del 5