Inlägg från: Luddvar |Visa alla inlägg
  • Luddvar

Vi med äldre barn del 5

Nej,men fasen vad trist!

• Luddvar

mammatillfem Vilken härlig helg du haft!!Glad

Idag är det mulet och lite regnigt här. Jag ska läsa lite läxor och tänkte även hinna baka litegrann.

• Luddvar
    gabriella83s mamma skrev 2007-10-30 19:43:44 följande:
    Vi har faktiskt haft sol hela dagen
    Det har inte vi... Regn av och till och mulet.
  • Luddvar
    Mumfy 1 skrev 2007-10-31 22:27:12 följande:
    Hej Är bara inne & tittar till er *Vinkar*  Nu ska jag sussa  *gäsp*
    *vinkar tillbaka* Sussa sött.
  • Luddvar

Gabriellas mamma   Ja, jag tycker de är jättebra och tycker visst  att de platsar  i en antologi. Gud, vad roligt för dig!!!

• Luddvar

Tack.*Ett par kramar hamnade i mörkaste småland*
    Jag har sett Från koja till slott ikväll. Gillade köksbordet inredaren gjorde. Vi ska ha något liknande i vårt nya kök. Vi kanske ska göra ett själva??

• Luddvar

jeja  Vad roligt med Ullared! Fast plånboken håller inte med he he. Vet hurdana madrasser du menar. De hade lika värdelösa i den kanonfina stuga vi hyrde i somras på Astrid Lindgrens värld... Stugan var så fin men vi sov riktigt illa pga sängarna tyvärr. Nu ska jag ta och logga ut och sova. Är så trött så.
    Natti på er!!

• Luddvar

jeja He he. Karlarna har en tendens att bli utan när det handlar om kläder.Nu fick han ju lite i alla fall.

• Luddvar
    Mumfy 1 skrev 2007-11-06 22:25:22 följande:
    Det påminner mig om helgen som vi var i Sthlm var ,jag & J handlade för hur mycket som helst M fick Salminkalsonger & C ingenting Fast han fyllde år & fick present när vi kom hem
    He he. Idag har Ludde varit på dagis och jag har varit i skolan  igen. Inte klokt vad man missar på 2 dagar...
  • Luddvar

Snö här i småland också. Mycket snö!!

• Luddvar

Jag bytte till dubbdäck för 2 veckor sedan. Jag har känt mig lite som en idiot som knattrat runt men idag var jag nöjd. Vi har också 2 dm snö här. Vitt och fint.

• Luddvar

Hej !! Är bara inne som hastigast. Jag har fullt upp med skola och barn och tiden bara rusar iväg tyvärr.. Hoppas ni mår fint allthop.*kram*

• Luddvar
    gabriella83s mamma skrev 2007-11-29 04:10:54 följande:
    Sitter nu kl.3.26  med gipsad arm,och använder ett finger att skriva med.Jag bröt vänstra armen rätt illa igår kl.13 när jag gick tillbaka från brevlådan(halt).Hela handleden gick rakt av.Det gjorde så ont att jag inte orkade gråta, och en jättesvullnad utan dess like blev på en gång.Om 10 dagar ska jag tillbaka för att operera in 2 klammer för att fästa ihop eländet.Sen blir jag gipsad ca 6 veckor till...Eftersom min mage är kass kan jag bara ta alvedon,som endast hjälper ytterst lite.Men läsa och skriva ska jag ändå försöka,trots smärtan/kram på er
    Oj, stackare!!! En STOR kram från mig till dig och krya på dig.
  • Luddvar

Hej på r allihop!

Här har två av mina barn kräksjukan och i natt spydde de en del. Tvättmaskinen går varm. Nu har de feber och sover båda två. Vi andra väntar på att det ska drabba oss också...

Önskar en er fin första december och en fin första advent i morgon. Vi skulle egentligen gått på julskyltning och sen glöggat hos min mamma i morgon men det blir ju inte av. Vi får glögga själva. OM vi står på benen ännu.

• Luddvar

mumfy  Jag tar gärna en kram för jag åkte på kräksjuke-eländet själv igår natt.. Hela dagen igår låg jag som en död sill men idag har jag repat mig bra tycker jag. Nu väntar vi hem sambon snart och vi längtar allihop.

• Luddvar

Hej tjejer!!! Jag har studerat klart för i år... Fick MVG i alla ämnen jag läst i höst och särskilt glad är jag för MVG i engelska B. Känns verkligen som lön för mödan för jag har lagt ner mycket tid åt skolan. Nu är det jullov och sen kör det igång igen i januari.
    Idag är barnen på dagis. De skulle äta julbord och få besök utav tomten.

• Luddvar

Tack mammatillfem. Ja, jag har haft fullt upp i höst. Både barnen och skolan. Vi bygger ju ut så sambon har spenderat mycket tid där men han har ändå haft barnen en del så att jag kunnat sitta med skolarbetet. Men det har varit så kul att gå i skolan. Jag vill ju inte tillbaka till hemtjänsten utan jag vill utbilda mig vidare. Har man bara motivationen så går det ju.

• Luddvar

gabriella83s mamma skrev 2007-12-21 08:15:21 följande:

Nu brudar är det "bara" 3 dagar kvar till paketöppnimgen!Fast jag är nog mest intresserad av mat
    Ja, maten den maten. Visst längtar man? Och så är det skönt att sambon är hemma nu och fram till strax efter nyår. Det är skönt att hinna spendera lite tid ihop.
  • Luddvar

Hej på er!! 600 kr / barn har vi köpt för. Förra året fick de så oerhört mycket och jag tyckte det var hemskt. Det blir ju lite sjukt om man bara vräker över dem grejer eller?? Jag har köpt fina saker till mina barn ändå men jag lägger hellre krutet när de fyller år.

Svar på tråden Vi med äldre barn del 5