Inlägg från: GOBLIgobli |Visa alla inlägg
  • GOBLIgobli

Sytråden spinns vidare - vit tråd!

Lines underbarn skrev 2007-12-16 10:54:17 följande:
    goblogobli! Ja...den skulle kanske hetat FY17 istället Du har nog rätt, bättre satsa på kvalitét.
    *ASG* Den var bra!!!!
  • GOBLIgobli
    Tyras föräldrar skrev 2007-12-16 17:03:51 följande:
    Inget bra sömnadsdygn. Overlocken hoppar över mängder stygn trots att jag trätt om den och blåst bort damm. Morr. Desssutom har de små nya tvillingkusinerna fått sammanlagt sex hemsydda saker utan att deras föräldrar sagt ett ord till tack.
    Men vad otacksamt!! De kanske är så uppstressade att de glömde.
    Min andra overlock kan också göra sådär ibland men har märkt att det är med vissa tyger + att jag nog har för tjock tråd i den. Ska skifta trådarna mellan mina locks och se om det hjälper. Testa smörj maskinen också.
    sarahl skrev 2007-12-16 17:24:50 följande:
    tyras föräldrar- Tråkigt att folk inte ens kan säga tack. Min overlock beter sig på samma sätt som din idag. Maken får ta med den till jobbet imorgon och blåsa rent den. Sen får jag prova på nytt imorgon. Hopas det går bättre. Men jag har massa julklappar som skall sys och som vanligt är jag ute i sista minuten.
    Det där med sista minuten...! Min tillvaro i ett skal, du är inte ensam! *att man aldrig lär sig*
  • GOBLIgobli
    emmize skrev 2007-12-16 22:25:42 följande:
    Ulerull: Jag vill helst ha trikå, för jag har tänkt att sy barnkläder...Det är väl det bästa att ha då??Jagär nybörjare, så jag tar väldigt gärna emot tips!!Och för er andra som itne vet vad jag pratar om så är det tyg jag söker. Sånna roliga med ex stjärnor, priskar,döskallar, djur mm...Hittills så har jag inte fått ett enda svar, så jag hoppas på fler nu!!!
    Börja med att kolla här www.mg-tyger.se/ De har en del mönstrad trikå.
  • GOBLIgobli
    mammamuuuu2008 skrev 2007-12-16 23:32:43 följande:
    Ni som syr så fina blöj påsar.. vad har ni för storlek på påsarna? ca mått???
    Färdigt mått 18x25cm.
  • GOBLIgobli
    Åsalie skrev 2007-12-17 17:00:26 följande:
    tack!!! nej förlåt menade inget illa såklart Jag frågade inget om trikå...men jag undrar egentligen var alla tillverkare (som säljer kläder) köper sina tyger?utomlands kan man ju få tag i billiga tyger,....men går det att beställa över nätet nånstans??jag vill sy sy klänningar i gammaldags stil så helst bomull .....och sedan undrade jag ifall det går att köpa metervara med sånt bomullstyg med söt spets (små runda hål som sitter 3 och 3)förstår att ni har mycket att göra....och menar återigen INGET ILLA...skojade mesttack
    Välkommen till tråden!

Hittade en vit brodyr på www.gittes.se/butikfintyg.html hoppas länken funkar. Den fanns ung. i mitten av sidan hette brodyr2.
    Mycket fina brodyrer där fö.
Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!