Sytråden spinns vidare - vit tråd!
Jo, jag försöker också göra så att en kväll klipper jag och förbereder med att stryka vikningar och sånt (väskor bla.). Annars blir det så mycket grejer som ska stå framme samtidigt.
Men ikväll är det Ugly Betty!
Jo, jag försöker också göra så att en kväll klipper jag och förbereder med att stryka vikningar och sånt (väskor bla.). Annars blir det så mycket grejer som ska stå framme samtidigt.
Men ikväll är det Ugly Betty!
Tackar och bockar för en utförlig lektion i linnehantering! Älskar också linne och har förstås lyckts få dit de permanenta vecken, verkligen omöjliga att stryka bort.
Kan tillägga att jag kör samma tvättmetod med vanliga bomullstyger, dvs. ingen centrifugering för det kan bli permanenta veck även där och då i form av färgnötning som ger fina ljusare ränder rätt över tyget.
Har också kommit fram till att en coverlock saknas i min maskinpark och det verkar som att Janome är den enda(?) som har en ren maskin för ändamålet. Hmmm... kommer blir trångt.
Vem var det som hade fem maskiner sammanlagt varav några som inte användes?
Jag har redan fyra och använder alla, ändå ska man ha fler!
Mamma sydde en liten julklänning till tösen i krossad plysch och som ett festligare plagg passar det bra tycker jag. Jättesöt blev den.
Sen syr jag mina omlottklänningar som vändsydda men vet inte om mitt sätt funkar på en annan modell. Jag lämnar öppet i axelsömmen, blir en pyttepassage att kränga runt hela klänningen igenom, men det går!
Kika runt lite på dessa sidor för tips;
Jajjamen, syr och tittade på ugly betty. Beställda mössorna är nästan klara, behöver bara ta mig till mammas maskin för att sy tvillingsömmarna. Tänka sig alltså, jag har 4 maskiner och det räcker inte!
Kika gärna i bloggen, har en sån också nu.