Sytråden spinns vidare - vit tråd!
Corax: Dt låterju alldeles utmärkt att s&s får in den bruna velouren i mitten av dec eftersom jag ska dit den 14:e o har möjlighet att stanna till även den 17:e
Corax: Dt låterju alldeles utmärkt att s&s får in den bruna velouren i mitten av dec eftersom jag ska dit den 14:e o har möjlighet att stanna till även den 17:e
Labilina: Tackar för den idén. Måste sy en pepparkaksgubbedräkt nu!!! Kan ju sy en brun solhatt att ha till också.
Var just inne o kollade novembernyheterna på Me&I o de får in pösiga plyschbrallor i min favvofärg - limegrönt! Jag vill ha!!!! Det gör ont att betala 190:- för byxor dock. Nån som sett limegrön plysch någonstans???
Yrväder: kanske det. Har du en liten restbit jag skulle kunna få tigga till mig för att jämföra färger? Jag väntar på leverans av kläder därifrån o jag kan ju lätt be henne ta med de byxorna så jag kan se om det är liknande. Please, please, jag betalar portot!
Eller förresten: har du nåt limegrönt stoff o stil tyg du kan jämföra med? Jag har velour, fleece, bommulsväv o stretchjersey. (badar i limegröna s&s tyger)
Kikade på neanobelles sida o nr 123 är mer lime än 121, men den har hon inte
Tack tack tack!!!
Vill gärna ha orange oxå om du ädå ska skicka. kan faktiskt tänka mig alla färger du har, så jag blir lite sugen på att köpa mer tyg.
Jag kommer vänta otåligt vid brevlådan
Jag borde verkligen inte köpa mer tyg, man jag har två gröna aienskallor som är beställda o de har visats upp för diverse vänner. Jag skulle kunna sälja dem många gånger om, utan problem. Är på jakt efter nya tyger till dem. Det är ett bra sätt att unna sig tyg till det jag vill sy til mig/Valter. Om jag kan sy ett par byxor o en mössa till honom o sen två skallror att sälja så har jag tjänat in tygpriset. Att jag sen sparar alla pengar mitt syende drar in + alla 10kr som landar i min plånbok till en overlock o coverlock är ju en heeelt annan sak
Pocahontas: brukar inte artnr stå på kvittot? Fast det kanske kvittar eftersom s&s postorder skikas från huvudlagret i Roskilde så butiken i Malmö kan ha lite annorlunda sortiment.
Yrväder: tack så oerhört mycket för tygproverna! Där fanns flera jag gillade. Min svärmor är slöjdlärare o hon kan beställa från Bingert o Hallström till skolan (jag betalar inte portot) så det kan nog bli en bit av den gröna velouren därifrån. Jag gillade flera av Neanobelles tyger, men jag måste avvakta tills jag fått Me&I kläderna innan jag bestämmer vilken av de gröna jag ska ha. Kan meddela för er som ev undrar att ingen av dem stämmer med s&s limegröna tyger. nr 121 är mörkare o drar mer åt blått. nr 123 är ljusare o mer neongrön jämfört med s&s som är gulare i tonen. Om s&s tygerna är bäst till Me&I så gör jag brallori trikå o manchester i stället.
Lilla trollet: Kolla Ottobre tidningarna. Jag har alla nr med damkläder som kommit ut o top finns i alla, lite olika urringning o ärmslut bara. blusar finns i nr 2/06 och 5/07.