Inlägg från: Bibabba |Visa alla inlägg
  • Bibabba

Sytråden spinns vidare - vit tråd!

Vi har 2 åkpåsar till Emmaljunga duo vagnen. Den ena är 2 tunna tyglager med typ 1-1½ cm tjock vadd emellan. Den andra är en vinteråkpåse som är samma yttertyg som vagnen, vadd o teddyfoder inne i. Den är riktigt varm. Nu är sonen 10½ månad o vi har köpt en smidigare vagn o jag ska göra dyna i manchester med billig fleece som stoppning och sen en wrapper i dubbel fleee (leker härmapa o inspireras av gobliGOBLI) Jag tänkte inte ha nån mer åkpåse eftersom lillkillen kommer ha 4 lager fleece över sig o det lär räcka i kombination med vindskyddet.

Blekingetösen har bytt namn till Happy Hippo
  • Bibabba

Vet ni förresten likheten mellan IKEA o Stoff o Stil?

Det är OMÖJLIGT att handla för mindre än 1000:- när man handlar där
    Jag har postat min beställning idag o väntar nu otåligt

• Bibabba

Gullhjärtats mamma: Välkommen i min trendiga klubb

• Bibabba

Trollet: Det står 10 dagar i katalogen. Längre vid högsäsng, när det nu är Så som vi handlar borde det vara nu!

• Bibabba

Charmiss: tackar. Jag har lite cellofan som jag knycklat ihop i en del ben och små kulor (såna man fyller saccosäckar o amningskuddar med) i andra. Funderar på om man kan hitta något som piper oxå, men vet inte var. Hobbybutik kanske?

• Bibabba

Molnen: På stoff och stil, eller i vissa lokala tygaffärer. Min har 17 färger, stoff o stil har 2 i katalogen, feler i sin butik i Malmö.
    Just när jag läste ditt inlägg så kom jag på att jag glömt beställa sånt, och så ringer Stoff o stil o säger att vissa uppgifter var fel i min beställning, så nu har jag lagt til det   Tack för att du omedvetet påminde mig

Kan förresten meddela alla som är sugna på att skicka efter de andra kantbanden, så går inte det eftersom postordervarorna skickas från lagret i Danmark. O dessutom fick jag veta att hemsidan ska uppdateras så att man kan se lagerstatus samt göra förskottsbetalningen direkt på internet. Bra va??!!!

• Bibabba

Molnen: kika på sidan 107 högst upp till vänster. Veckresår med lyster heter den.

• Bibabba

Stratus: Klart man inte kan ha för mkt tyg
    Trollet: S&S har microfleece som är rätt tunn och polarfleece som är tjockare. Det är kanonkvalitet o superpris på den. Jag tror att måna här har köpt fleecefiltar o sytt av, men när s&s säljer sin fleece så billigt finns ingen anledning att inte handla den. Skillnad mellan fleece o fleece är kvaliteten, och den som S&S har är kanon.

• Bibabba

Det är bra kvalitet på all fleece från s&s. Microfleecen har jag köpt när jag varit där, och har haft problem med att hitta den i katalogen sen pga att den är bland foder. Nu ser jag att den inte är med i höstkatalogen. men den fanns med i våras. Fanns i vit 22 00 86, natur 22 00 03 röd 22 00 89, kobolt 22 00 87, marin 22 00 68, svart 22 00 71. Det grå ju att ringa o kolla om de har den kvar.

Stretchkantband heter veckresår o är på sid 107

Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!