Inlägg från: Bibabba |Visa alla inlägg
  • Bibabba

Sytråden spinns vidare - vit tråd!

Jag har ett försäljningstips till er som syr till andra. Boka en Me&I visning, bjud in en mamma som dyker upp med sin bebis klädd i saker du sytt, ha dina egna alster i mitt fall haklappar o mössa) framme. Få säljaren intressererad av det du syr o visa henne ditt haklappsurval när alla beställt Me&I färdigt o det är några gäster kvar. Jag har på deta sätt fått beställning på 4 haklappar, tre mössor och troligtvis 3 haklappar till som bebispresenter när bebisarna kommit ut
    Bra sätt att finansiera sitt eget shoppande
    Jag som har ångest över att börja jobba i januari kanske ska vara hemma o sy i stället

Välkommen till min sy-blogg: happyhippo.squarespace.com/
  • Bibabba

Corax: Ja, fast vad ska man göra med jämnställda pappan som vill vara ledig i vår? Även om jag inte har så jättehög lön lär ju inte mitt syende dra in ens i närheten av de summorna. Vi bor i ett nytt o dyrt hus o kan inte leva på luft.

jag blev jätteinsprierad när jag läste om hon som har MMH barnkläder, hon var nämligen arbetsterapeut i sitt tidigare liv, precis som jag är. Hon slutade jobba som det när hon fick barn, började sy i stället.

• Bibabba

Gekko, Aje o Kerstin: Tack för berömmet. Jag tycker oxå de är jättesöta. En fråga: vad skulle ni sätta för pris på dem? De tar ca 1 tim att göra (många pillmoment o trådbyten) och materialet är max 25*50cm velour, en pigla för 1:- st, 35cm kantband , lite vadd o tråd.
    Det är sååå svårt att sätta priser!

• Bibabba

Gummsan: Den där klänningen med giraffen var ju hur söt som helst. Undrar hur min kille i stl 80/86 skulle se ut i den

• Bibabba

Kojje: I nåt tidigare nummer av Ottobre finns ett mönster på lekdräkt. Jag ritade om det lite o sydde 2 st bodysuits med kort ärm o korta ben. Är ju jättelätt att förlänga arm o ben till full längd oxå. Kolla i min blogg, på ett av de första inläggen.

• Bibabba

Ajdå, nu har prövotiden för min blogg gått ut. Jag kan sätta mitt huvud på att det stod 31/10 i maliet. Jag tänker inte betala 7 dollar i månaden så jag ska flyta till annan adress. Nu måste jag bara kolla om jag på nåt sätt kan få tillgång till det jag skrivit o flytta över till nya bloggen.

• Bibabba

Mira: jag vet inte säkert, men jag tycker det ser bekant ut. Jag vet att Åhlens har tyg med olika djur på, men det behöver ju inte vara samma. Jag kan kolla nästa gång jag är där.

Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!