Inlägg från: charmmiss |Visa alla inlägg
  • charmmiss

Sytråden spinns vidare - vit tråd!

Emsebamse skrev 2007-10-24 21:35:35 följande:
    Ni som anvander er av HiFix for applikationer. Hur varmt ska strykjarnet vara? Behovs HiFix om man ska applicera Fleece pa fleece?
    Jag använder inte hifix när jag syr fleece på fleece, har funkat jättebra varje gång, några av verken finns i mitt galleri.
    eller i bloggen
    www.hemsytt.blogspot.com/
  • charmmiss

internet troll skrev 2007-10-25 10:43:35 följande:

såg att ni just nämde vliselin =) när man bestäler från s&s vad kallar dom det då?
    hifix!
  • charmmiss

Tack alla för hjälpen med tvillingnålen.
    Tror jag vet vad problemet är, på min husqvarna är det två pinnar som man kan ställa trådarna på när man ska sy det brukar inte vara några problem med trassel.
    Men med min Singer så är det bara en pinne, så om jag ska sy med två trådar så måste jag ställa en tråd på pinnen och den andra lägger jag på bordet, alt. om det är en liten trådrulle och en trådspole så ställer jag dem på varandra på pinnen. tror det är därför de trasslar sig finns ingen riktig plats för ena rullen.

Har iaf resultat på vad jag sytt i min blogg.

hemsytt.blogspot.com/

• charmmiss

kaldorei, man brukar ju kunna beställa från andra bibliotek till ditt bibliotek för en liten summa.

• charmmiss
    Gekko skrev 2007-10-26 20:35:37 följande:
    Äh, vad störigt! Blogger strular när jag försöker lägga upp bilder. Någonmer som har problem eller tittar alla på Idol?
    jag hade problem med den imorse, men avaktande en liten stund o då gick det bra.
  • charmmiss
    morvern skrev 2007-10-28 20:38:44 följande:
    Jag måste bara få visa vad min underbara svärmor köpt åt mig! Velourtyger som hon köpte på ett loppis nånstans i Kungsbackatrakterna nu i helgen. 100kr metern betalade hon. Det är 50cm av det prickiga o det mångfärgade randiga och 100cm av det svartvita. Har ångest å vet inte vad jag ska sy av det. Lite illa att en nybörjare som jag har dessa tyger.. vet inte ens om jag vågar klippa i det  Måste hitta ett bra byxmönster iaf, det prickiga tror jag kan bli coola brallor...
    jättefina tyger, men ett loppis som tar 100kr/m lät ju dyrt, för att vara loppis alltså
  • charmmiss
    morvern skrev 2007-10-28 20:54:28 följande:
    Jo, men de är helt nya. Tanten som sålde dom hade precis lagt ned sin tygaffär. De hade kostat 220kr metern (vansinnigt dyrt i mina öron...)
    då lät det bättre
  • charmmiss
    Cirrus skrev 2007-10-29 19:41:35 följande:
    Hur mycket kantband mäter ni upp extra till själva knytningen till en hätta/hjälm? Just för själva rosetten menar jag. Eller om ni vet hur mycket band som hänger från tygkanten. Diffar ju lite beroende på storlek förvisso, men på ett ungefär.
    ca 25cm på var sida.
  • charmmiss
    Pejgan skrev 2007-10-30 09:29:25 följande:
    ööh jag har en nånstans men jag vete tusan vart... vänta..
    ok, väntar
Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!