Inlägg från: charmmiss |Visa alla inlägg
  • charmmiss

Sytråden spinns vidare - vit tråd!

Busis skrev 2007-10-09 07:58:36 följande:
    Pochahontas: Jätte mysig dress får man fråga vart ifrån du fått tyget?
    Det är väl köpt från meandi, kika på deras hemsida.
  • charmmiss
    yrväder skrev 2007-10-09 11:20:16 följande:
    ett problem som jag ser det, jag som försöker sälja lite på tradera är att det kryllar av folk som tar typ 59 kr för en förklädesklänning, och oftast går inte priserna upp så mkt mer heller.Problemet är ju att dom drar ner alla, iom att folk då tycker att man inte ska behöva betala mer för "hemsytt"
    jag fattar ine heller hur man kan sätta ut klänningar och byxor för de summorna på tradera, det är ju knappt materialkostnaderna, sen ska man packa dem och betala traderas avgifter, då går man ju minus.
  • charmmiss

Happy Hippo skrev 2007-10-09 11:39:20 följande:

Charmis: My god så gulligt! Det hade jag velat ha om Valter var tjej...
    Jo, den är sötast på tjej

yrväder- 1krona och inget bud!

är det verkligen s stor skillnad på hilco velouren, är den tjockare än vanliga.
  • charmmiss
    zasata skrev 2007-10-10 11:55:36 följande:
    men vart kan man få tag i den tidningen...?ni som syr egna mönster, har ni tips hur hur man ska göra?
    www.ottobredesign.com
    du kan beställa den där, eller kika på interpress.se om den säljs nära dig.
    Ska du göra eget mönster kan du ju rita av kläder som passar bra, kanske inte det allra enklaste om man är nybörjare, bättre att börja med färdiga mönster tycker jag.
    Biblioteket har ju många bra böcker, du har ju fått tips på några. Jag tycker Gynthers, sy till barnen har busenkla och fina mönster.
  • charmmiss

såg att du hann få många svar innan mitt sega inlägg hann med
    Inte meningen att upprepa mig.

• charmmiss
    LinSar skrev 2007-10-11 10:44:04 följande:
    Idag kom nya Ottobre.Kolla in setet på sidan 60-61.Det tyckte jag va superfint.Det blir det nog till 5 åringen.Annars va det mycket fint till bebisar men det har jag ju ingen.Ha en bra dag nu ska jag åka till farfar och se om de fått älg
    håller med, jättemycket fint. Gillade alla babyplagg, får kika om den kommit in på pressbyrån eller hemköp idag.
  • charmmiss
    Gekko skrev 2007-10-11 14:39:24 följande:
    Å vad glad jag blev för Ottobre idag! Har bara bläddrat snabb igenom än men ska definitivt sy omlottbody, sen var ju kappan och den kortare jackan underbart söta. Synd att de inte var rätt storlek! (För min dotter alltså) Grattis Charmmiss, när ska du ha?Flowers, vad kul att du hittat hit!
    du har nog blandat ihop det lite, det är Nicole som ska ha, inte jag (inte vad jag vet iaf :-P
Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!