• uniMog

Sytråden spinns vidare - vit tråd!

Ren gissning: luvan är fastsydd fram till blixtlåsen, sen sitter den lös fram till mitten där man har en tryckknapp.

What do they need such good eyesight for anyway?
  • uniMog

Jag skulle INTE satsa på en dyr overlock med finesser. Man gör ju ändå mest bara basgrejer ändå. Skulle hellre investera i en riktigt coverlock senare i så fall.

• uniMog
    Cirrus skrev 2007-10-31 12:50:12 följande:
    Så har jag också tänkt, men 4852 är en coverlock och det är där dilemmat ligger.
    men BARA en coverlock ska du väl inte ha? Och en kombo ska ju inte vara bra sägs det. Heller en overlock och en ren coverlock
  • uniMog
    Cirrus skrev 2007-10-31 13:34:03 följande:
    Nej men Pfaffs maskiner verkar kallas coverlock, även fast de har overlock också. Inga missförstånd här
    jo ja.. men nej, jag skulle inte köpa en kombinerad.
  • uniMog
    Cirrus skrev 2007-10-31 14:17:41 följande:
    Nej jag är nog beredd att gå samma linje. Jag har fått för mig att det inte är en bra idé, samtidigt när man står där och tittar så blir man lätt sugen Nåväl, tack för alla dina svar i alla fall. Har du förresten en separat coverlock?
    inte än...
  • uniMog

Corax: varför kan man inte flytta humlan? När jag beställde kunde jag göra nästan precis vad jag ville, men det var ju iof inte standardbeställningen.. det kanske är därför?

Leeluu: nej du kan banka dit dem med hammare

• uniMog

ah. ja då skulle jag ha kvar den som den är.

Min nästa beställning ska iaf ha MYCKET tomt utrymme på sidorna så att man lätt kan sy fast dem i sömmarna med overlocken

• uniMog
    Vilhelmina skrev 2007-11-01 11:24:27 följande:
    Pocahontas: Proffsigt! Fast jag har förstått efter att ha läst runt lite att det här är en tråd för proffs (med mycket tid). Som den glada amatör jag är, med bara 3 undertrådsspolar, läser jag glatt vidare om era alster.
    bara 3 undertrådsspolar? :-O Herregud, att du ens vågar skriva här!
  • uniMog
    yrväder skrev 2007-11-01 12:51:59 följande:
    cirrusjag kör med 5 mm sömnsmån.Jag brukar fälla upp kniven när jag ska sy tajta svänger och så, tex hängslena på velourhängselbyxor, så fäller jag upp kniven, för annars blir det svårt att få det bra.Men man måste sy så att sömmen hamnar i kanten ändå, för du kan inte sy mitt på tyget med en overlock.
    åååh smart!
  • uniMog
    yrväder skrev 2007-11-01 12:57:10 följande:
    pejganja, visst är jag
    japp. jag solar mig i glansen från din storhet!
Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!