• uniMog

Sytråden spinns vidare - vit tråd!

ehm... halslinningar... hur får man dem snygga om man inte har trikåtyg? Nu har jag sprättat och sytt om 4 ggr och den blir ändå slapp och konstig.

What do they need such good eyesight for anyway?
  • uniMog
    Happy Hippo skrev 2007-10-21 12:49:35 följande:
    Pejgan: Problemet kanske kan förklaras med en bild?
    då måste jag ju fota :-O
  • uniMog

jaja såhär blev det till slut. Fram är den helt ok men bak står den ut lite för muycket men om en timme ska vi vara på kalaset så det är bara att svälja stoltheten

(klick bilder)
    baksida
    bettyklanning1.jpg

framsida
    bettyklanning2.jpg

• uniMog

jag skulle, skam att säga, köpa nytt strykjärn... jag har försökt få mitt fleece-inbrända strykjärn rent länge och det blir inte 100% rent (för MIG) och ett nytt strykjärn kostar inte så mycket

• uniMog

kanske någon form av rengöringssprit? Eller förstör det teflonet kanske?

• uniMog
    Pochahontas skrev 2007-10-24 10:43:17 följande:
    Hmmm. Visst har man en speciell pressarfot till blixtlås? Hittar inte min. Jag hade för mej att det fanns nån sån i lådan här, men jag hittar inte den...
    du måste inte men det underlättar.
  • uniMog

nystädat syrum... oj vad mycket saknade prylar man hittade

• uniMog

jag kommer nog INTE gå på fredagen för jag orkar inte stå i kö i en timme för att få komma in... gör ALLTID samma miss och får trängas med alla galna tanter som sitter och fikar på parkeringen hela natten

• uniMog
    morvern skrev 2007-10-28 22:32:02 följande:
    Jag tänkte kalikå åxå när jag såg den prickiga. Viktor har en speldosefågel som ser ut att vara i samma tyg fast gult med svarta prickar.... Med tanke på vad NicoleSthlm skrev om snäsiga tanten på symässan vet jag inte om jag vågar sy nåt i det.. Hahaha
    ååååh vad har jag missat? Vad sa snäsiga tanten?
  • uniMog
    NicoleSthlm skrev 2007-10-29 09:19:16 följande:
    När jag var på Formexmässan så frågade jag i privat syfte vad deras tyger kostar att köpa in. Då fick jag en otrevlig harang om att jag minsan inte får sy kläder eller gosedjur. Jag förklarade då att jag inte skulle sälja kläderna som jag sydde i kalikåtygerna, men hon var stenhård och otrevlig... ingenting som kan konkurerra med deras produkter för man göra. Hon menade på att om nån ser vad jag har sytt o kanske vill ha samma så blir det ju försäljning o då konkurerrar jag med dom....
    huh? vad skulle man sy av dem då? *ser förvirrad ut*
Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!