Inlägg från: Jalapeno |Visa alla inlägg
  • Jalapeno

Sytråden spinns vidare - vit tråd!

tack botilda mfl för tipset om Dollys tyger på norrtullsgatan vid odenplan. Jag har gått förbi där hundratals ggr utan att begripa vare sig hur stort det eller billigt det är. Jag har inte ens gått in där. Samma orangea mudd jag plockade åt mig i hyllan fanns som stuv för 10 kr hektot. Jag tog den sista De hade fin velour, även chokladbrun, för 110 kr metern och alla knappar kostade 1 (en) kr st

• Jalapeno

var är det bäst att lägga sin blogg? Jag tänkte mig en blandning av sygrejjer och barnuppdatering till familjen. Alla är ju inte roade av ungarnas framsteg eller grodor så jag tänkte en blogg med tydlig rubriksättning.
    Idag sa Tyra "din panna ser ut som en gaffel när du blir arg" helt apropå ingenting Jag kände mig genast rynkig och allmänt uråldrig

/Gaffelpannan

• Jalapeno

gekko: blogger/blogspot är överlägset snyggast men jag blir galen på att inte kunna klicka på bilder utan att hamna tillbaka till bloggens början. Jag vill tillbaka dit jag precis var. Tittar jag närmre på någon av era snygga alster måste jag börja scrolla igenom alla sidor, från bloggens början för att hitta tillbaka där jag var.

botilda: gissa vad som liggger i min maskin?

• Jalapeno

och i ugnen finns bröd bakat på makens dekokter. Vört och drav från hans ölbryggande. Husligt som f-n Håll tummarna för att det blir ätbart.

• Jalapeno

underligt. Blogspot funkar verkligen inte för mej.
    krusbäret: jo, här tvättas det vilt

• Jalapeno

persilja: kalikå har prickig och bredrandig velour. Svindyrt men bra. Tillverka inget för att sälja av deras tyger.

• Jalapeno
    Aje08 skrev 2007-10-25 23:27:58 följande:
    Har ju inte haft tid att berätta än men jag har ju världens "Lassie"! Jag har träffat Elsebeth (Gynther, that is) : - )Kom på för ett tag sen att jag har haft kontakt med henne genom jobbet för något år sen och när jag var på bokmässa nyligen (hon är redaktör för ett danskt förlag) så kom hon och sa hej. Jag berättade naturligtvis om vilken renässans hennes bok har fått och hon belv väldigt glad och smickrad.Måste erkänna att jag sen blev lite av en stalker när jag sprang på en på diverse drinkspartaj under veckan...! : - D

jättefina grejjer!
    ska du till henne att hon borde sälja rättigheterna till boken till någon som har intresse att trycka upp den igen. numera kostar inte sånt så mkt. Jag skulle köpa ett ex på studs.

eller va fasen, jag skulle köpa mer än så

• Jalapeno
    Aje08 skrev 2007-10-26 22:28:14 följande:
    Tack!Det jag gjorde var att prata med chefen för ICA förlaget som gett ut boken en gång i tiden och berättade hur "het" boken är nu... Att folk är som galna i barnkläder av retrotyger och gamla modeller... Han verkade lite intresserad så det kan ju hända att dom inser att en lite upphottad utgåva eller variant inte vore så dumt...Har lite planeringskväll. Ska lämna in grejor till en ganska ny butik på Söder (tur att man blir med overlock imorgon!) och det blir ju en del att hålla reda på när man ska välja tyger till olika typer av plagg och storlekar. Insåg när jag höll på med ullgrejorna att det skulle ha varit bra att haft en översikt från början så det blev en bra helhet. Fast då berodde det ju så mycket på vad man kunde få ut av varje tröja så det var lite svårt...Fick första månadsredovisningen och dom har faktiskt sålt 4 vantpar o 3 mössor, wohoo! ;P Det blev i alla fall en liten slant så ikväll åkte S&S katalogen fram ;P

ännu bättre drag
    jag har tnäkt tanken att emaila ica-förlaget och berätta hur mkt den boken går för på tradera och hur det är ett mått på intresset för den. meeen till skillnad från dig har jag inte gjort nåt

jag beställde tygprov på polyesterjerseyn och gillade den inte. Mkt polyesterkänsla, vilket jag borde ha kunnat räkna ut

• Jalapeno
    LA Woman skrev 2007-10-27 10:36:08 följande:
    Jag hittade prymtången för 80 kr (kändes som ett helt ok pris) men jag har ju precis köpt tryckknappar från S&S (2 st 50-pack) och funkar inte dessa till prymtången så känns den ju onödig att köpa en sån... Är det någon som vet om dessa knappar funkar till tången eller går det bara med deras knappar?
    jenny som har neanobelle säger att det INTE går att anv prymtång till stoff och stil-knappar
Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!