Inlägg från: Jalapeno |Visa alla inlägg
  • Jalapeno

Sytråden spinns vidare - vit tråd!

ju högre siffra ju tjockare nål. 80 är normalt. trikånålarna är trubbiga för att inte skära sönder maskorna i tyget. Ta en knappnål och jämför spetsen med den som sitter i din maskin.

när man syr i människor använder man trubbiga nålar i senor och skarpa nålar i huden. de ni

• Jalapeno

du har rätt i att det är knepigt att känna skillnad men jag inbillar mig att det funkar. Färgkodningen tror jag är olika från märke till märke, men citer mej inte på det

Lilltå skrev 2007-11-24 16:55:22 följande:
    Är knappnålen vassare menar du?Jag tycker liksom att det är svårt att känna skillnad även när jag vet att den ena är en stretchnål o den andra en vanlig.Såg just att de stretchnålar jag har i sin frp. är gulmärkta....Kan det vara så att det är en standardmärkning (har nämligen 2 till gulmärkta i ett annat fodral utan märkning på fodralet). Och de jag har som har röd topp.....vad är de till för isåfall??
  • Jalapeno

madigan: enklast och billigast är att köpa tre lika t-shirts, sprätta sidsömmarna, slakta tröja 1 och anv framsidan till tröja nr 2 och baksidan till tröja nummer 3. Klipp de "slaktade" delarna smalare och sy gärna en liten resår längst upp så sitter det bättre

• Jalapeno

oranga kaninkallingar! tjusigt! en bra idé faktiskt, om jag någon gång blir sams med min overlock.

• Jalapeno

kaninkallingar it is!
    tror emellertid inte att min man går med på att fotas till bloggen

• Jalapeno

"kaninkallingtråden"
    Det står på bibbis pdf att hon har tex overlocktråd i marin, svart vitt och kanske nån mer färg hemma men beställer resten. hon svarar snabbt på email så du kan ju bara fråga.

(Åt vilket håll från henne bor du? Jag finns nordväst)

• Jalapeno

tack stratus!
    välkommen orzia!

kan ni sy på overlock med barn i närheten? mina vill sitta i knät och jag vågar inte använda overlocken med den vassa kniven.

• Jalapeno

för julstämningen:
    http://www.oldies1033.com/pages/1203577.php?#
    alldeles nyss var det Dean Marin som sjöng om rudolph

• Jalapeno

du klickar i menyn precis ovan - jag tror att det är till vänster om där du väljer typsnitt, läggger till bilder eller videos - men skriver du bara in vilken url du vill länka till.

Markera alltså neanobelle, klicka på länk-symbolen och skriv www.neanobelle.se i rutan som komemr upp.

HOppas det var begripligt.

Lines underbarn skrev 2007-11-27 22:33:28 följande:

NU ÄNTLIGEN funkar min blogg...fick göra om den! Om någon är intresserad är adressen underbarn-underbarn.blogspot.com. En fråga bara. Om jag skriver i en text att tyget kommer från tex neanobelle. Hur gör jag då för att namnet neanobelle ska länka till adressen???
Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!