Inlägg från: charmmiss |Visa alla inlägg
  • charmmiss

Sytråden spinns vidare - vit tråd!

yrväder-jag beställde den prickiga gråa manchestern samt några på sid 64. sen köpte jag kraftig muddväv den billigare. Trodde det var sån som man köper i tub. Men denna var ju tjock och fleecig på insidan.

råkade posta inlägget i fel tråd

• charmmiss
    Cirrus skrev 2007-10-16 13:45:16 följande:
    kraftig muddväv, är det den som i katalogen är specad som bomull/ylle? Ser ribbad ut.
    100procent acryl står det, den är ribbad, finns på sid 77.
    Är det bara jag som tycker manchestern är jättetunn, måste sy den dubbelt, inte ens då tycker jag den är lika tjock som vanlig.
  • charmmiss

gekko- den bruna manchestern du sytt bycor av, är den lika tunn.
    Glömde svara på frågan, det är babymanchester jag beställt, bl.a samma färg som du sytt av.

• charmmiss

fenurila K o L t skrev 2007-10-17 11:05:44 följande:

Puffar frågan igen!!!!!Någon som är intresserad av fribiljetter till Symässan i Göteborg helgen 26-28/10Har 2 st över och man går 2 st på vardera biljett
    jag skulle gärna gå, men ska fira dotterns 1-årsdag den helgen, så det är inte säkert att jag kan gå någon av dagarna.

Gekko- för ett tag sen sa du att de ska öppna calletex i Marieberg, vet du om de gjort det ännu, ska till Ö-o nästa månad. Frågade syrran men eftersom att hon är ointresserad av sömnad så visste hon inte
Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!