Inlägg från: teek taak |Visa alla inlägg
  • teek taak

Israel/Palestina

Detta är taget från Rawia Morras blogg om att israeler använder organ från palestinier som dödas under strid till sjuka judar:

?I mer än ett decennium har jag hört och läst om palestinska familjer som inte kunnat undersöka kropparna efter sina dödade anhöriga utan fått begrava dem i totalt mörker och under övervakning av den israeliska militärmakten. Folk som skjutits mitt på ljusa dagen av israeliska soldater och ändå, tagits till israeliska sjukhus där de obducerats och lämnats tillbaka senare med ett Y-format skär- och symärke över hela torson. Familjer som gråtit och skrikit ?Varför en obduktion? Alla vet ju hur han dödats??

Och misstankarna började vakna redan under slutet av 1980-talet och ryktena spreds. Och många av oss som inte var drabbade ville inte ens höra talas om det. Det finns ju en gräns för vad en människa kan ta in.?

• teek taak
    snöstjärna71 skrev 2007-10-10 15:53:44 följande:
    Free Spirit skrev 2007-10-10 15:27:00 följande:
    Och vem är du att kunna säga något sådant??? Palestinierna anser sig vara ett folk och då är det väl ganska nonchalant att uttala sig som du gör. Men jag vet att det du skriver är ett av de fula sätt israeler och israelvänner ibland rättfärdigar Israels förbrytelser med. Palestinierna är uppdelade på många olika områden; palestinier som blev kvar i dagens Israel efter kriget 1948 är israeliska meborgare som är oerhört diskriminerade jämfört med judiska medborgare i Israel, palestinier i de ockuperade områdena Gaza och Västbanken, palestinska flyktingar i arabvärlden och palestinier i övriga delar av världen.I och för sig har uppdelningen i irakier, jordanier, palestinier osv sitt ursprung i de gränser européerna drog upp när de koloniserade arabvärlden. Men det är samma sak med väldigt många andra folk, de har sitt ursprung i nationalstatens uppkomst eller i kolonalisering. Tyskar blev tyskar när Tyskland enades på 1800-talet. Finlandssvenskar blev finländare när Sverige förlorade Finland osv.
    Bra skrivet. Jag har märkt att bla. Free spirit och några till här har zionistiska åsikter.

Rekommenderar Jinges blogg för mer fakta om zionister och sionism jinge.se/
  • teek taak

Free Spirit skrev 2007-10-10 16:25:37 följande:

Har du merket deg at eg har zionistiske åsikter?? Hur kan du vite det?Du har selv sagt i en annen tråd at du ik forstår et fnug av hva eg skriver og at Norsk er som Arabisk for deg. Selv om Arabisk er et tegnspråk og ik som våres..så det er med STOR undring eg leser at du har plukket opp noe sånt!!!
    Jag förstod bara första raden, resten får du översätta till svenska är du snäll. Att läsa en sådan kommentar "Må bare få sagt at det finst ik et Palestinsk folk!!" tyder på att du anammar zionistiska åsikter. Det är sådan propaganda som zionister sprider bland folk som att palestinier inte är ett folk, Palestina var en öken när israelerna ockuperat den, Palestina hade ingen stat etc etc.
  • teek taak

Free Spirit skrev 2007-10-01 20:28:30 följande:

Nu tar du van over hode her..du vet inget om hvilken side eg ser til eller ei. Kristen er eg ja, men ik blind!! Media spyr ut den ene løgn etter den andre om situasjonen der nede og folk sluker det rått. Fro dei er så arabervenlig at dei bare ser en side av saken. Dei skal liksom komme med sannheten men hvordan kan dei det gjøre når dei kun formidler fra sin egen synsvinkel?Israel tilhører Jødene ja, men dei lar arabere få borgerskap på lik linje med andre.Araberene støtter jo nettopp Hamas, hvorofr tro du ellers dei fekk makt? Men nu tro ik eg at alle Arabere gjør det.jøderer forfulgt selv her i Norge..dei blir slått ned på åpen gate bare på grunn av at dei er jødesvin. Og ellers rundt om i verden.FN gav Jødene land på lik linje med Araberene, men hva skjedde? Dei gjekk til krig i stede det er vel det som blir 6 dagers krigen?så selvmordsbomber på uskyldige folk bare for at dei er jøder er ik mord av verste sort?hmm.. merkligt!!l
    Hmmm typiska zionistiska åsikter må jag säga!
  • teek taak

Free Spirit skrev 2007-10-09 20:54:00 följande:

Det står jamt!! Ja eg vet at media er flinke til å være pariske og bare få frem mest Araber siden. Om ved mange tillfeller har dei vrid på sannheten for at verden skal synest synd på Araberene. Men det blir fullstendigt feil. Media skal frem bring nyheten upartisk!!Eg vet at begge side oppfordrer til å hate den andre part..Og det er tagisk for begge folke slag og løser ik problemet. Men det finst oxo gode krefter på begge sider med.Men Hamas har eg inget til overs for!!!!Si meg hva er Jødenes hjemland??
    Ett till!

Här är ett exmpel på en zionistisk propaganda.
  • teek taak

Glöm inte att rasistiska och terroristiska staten israel ockuperar även Golanhöjderna som tillhör Syrien. Zionisternas plan är att ockupera den mark som ligger mellan Nilen och Eufrat. De finns redan den del av Kurdistan i norra Irak.

• teek taak

Free spirit

Jag lovar dig att jag inte förstår allt i dina inlägg. De ord som liknar svenska ord förstår jag, men det betyder inte alltid att jag förstår sammanhanget.

Ja israel ockuperat båda palestina och en del i Syrien.

• teek taak
    södertälje skrev 2007-10-13 20:14:28 följande:
    Namnet Palestinier kommer från Filiseerna som bodde i området vid den södra kusten.
    Free spirit är en bokstavtrogen kristen. Hon borde ha läst detta i sin bibel.
Svar på tråden Israel/Palestina