Halal skrev 2007-11-01 16:36:58 följande:
Free Spirit''Om Palestinerene er et folk så er dei Arabere, det finst ik belegg for et Palestinsk folk...kristne Palestinere er like mye Arabere og det gjør inget forskjell.''Så kasta ut palestinerna, kristna och araber är din tanke? Precis som de styrande israelsernas är?''At dei kan bo i landet Isael er vel en rett dei har som alle andre folkesalg. Men å kreve det som sitt land er feil.''Men de var ju där före israelerna? Israelsern har fördrivt dem, mördat dem, satt dem i landsflykt, massakrerat dem, både nu och tidigare i flyktingläger. Så vems är det? De som kom sist och har mest makt?''Som sagt araberverden er stor, da spesielt når dei ik kan akseptere at Israel er for å bli og kan holde fred med dem.''Varför vill judarna bo mitt bland araber som de alltid har hatat? England som så generöst delade ut landet till Israelerna borde väl kunna inkvartera dem i England istället, där vore de ju bland sina egna. Få ett modernt västerland att bo i. Tycker jag vore suveränt. ''Drap på uskyldig er aldri rett!! Men så er det endå når det er krig, men noen annet når en bevisst går ut for å drepe uskyldige.''Då så. Men kom ihåg att kolla på statitik vilken sida som mister flest. Du kommer att upptäcka att den israeliska förlusten är ca 1/3 av den palestinska. Så visst för israelerna kanske det är marginellt, eller 'värt det' då man har möjlighet att ta livet av så många palestiner.
Halal..Forlått så mycket for at eg ik har svart på ditt innlegg før nu!!
Så kasta ut palestinerna, kristna och araber är din tanke? Precis som de styrande israelsernas är?
Hva får deg til å tro at Israel ønsker å kaste ut Araberene og kristne?
Dei vil ha fred i sitt land ik kaste ut folk, da hadde likevel ik Arbabere fått stadsborgerskap i landet!!
Selv synest eg alle folkeslag skal kunne ha sin rett til å bo der, men alle kan ik stue seg inni det bite lille landet. Da er det først og frems dei som tilhører der som har første rett, og Israel er jødenes land.
Det bør Araberverden og resten av verden godta. Og da spesielt Hamas og resten av terror organisasjonene og Iran. Det kommer ik til å bli fred før det..og da kan Jøder og Arabere bo side om side i fred med hverandre. Aksept og respekt er ordet!! Da så klart fra begge hold!!
Men de var ju där före israelerna? Israelsern har fördrivt dem, mördat dem, satt dem i landsflykt, massakrerat dem, både nu och tidigare i flyktingläger. Så vems är det? De som kom sist och har mest makt?
Jøder har alltid bod i Israel, selv etter at folket ble drevet ut flere ganger av landet, men dei har alltid komt tilbake. Om ik Israel er deres land, hvor er det da?
Landsflykt? Vel, du bør du gå tilbake å se litt hva som EGENTLIG skjedde, Araberene lokket folket ut fra Israel for at dei skulle gå til angrep, og jødene ble drevet ut av araberlandene.
Varför vill judarna bo mitt bland araber som de alltid har hatat? England som så generöst delade ut landet till Israelerna borde väl kunna inkvartera dem i England istället, där vore de ju bland sina egna. Få ett modernt västerland att bo i. Tycker jag vore suveränt.
Godt spørsmål!! Men tingen er jo det at hvorfor hater araberene Jødene?
Israel er for det første landet som Gud gav Løfte til Abraham om at han sku få, og det var Isak som var løftes sønnen.
1Mos 17:7-8
Jag skall upprätthålla mitt förbund, förbundet mellan mig och dig och dina ättlingar i släktled efter släktled, ett evigt förbund: jag skall vara din Gud och
dina ättlingars Gud.
Jag skall ge dig och dina ättlingar det land där du nu bor som främling, hela Kanaan, som egendom för all framtid. Och jag skall vara deras Gud.”
England generøs å gav Israel landet sitt tilbake mener du. Men uansett så må det jo kunne gå ann å respektere Englands valg for folket. Men Britene var frek nok til å gi bort mer en 77% av det som tilhørte landet til en vis Kong Abdullah som dannet Kongeriket Trans-Jordan. Der Jødene fekk og muligens forsatt har forbud mot å slå seg ned.
Men England som er så generøs sier du..hvorfor ble ik Araber/Palestinerene plassert i arabiske land?
Inkvartere Jødene i England? unskyld meg Halal, men den synest eg ble litt frekk, (ik at eg tror du mente det så). Det vil jo si det samme som å inkvartere Araberene i England med.. Du vet sikkert ik at jøder har alltid vært et forfulgt folk. Hvor i verden har dei blitt fullt godtatt som Jøder? Eg kan med skam for mitt lands historie ik skryte av det!!!
Då så. Men kom ihåg att kolla på statitik vilken sida som mister flest. Du kommer att upptäcka att den israeliska förlusten är ca 1/3 av den palestinska. Så visst för israelerna kanske det är marginellt, eller 'värt det' då man har möjlighet att ta livet av så många palestiner.
Hva har antallet å si her..en må jo se litt på hva som ligger bak, hva er grunnen til Palestineres og Israeleres død!!
For det første er landet i krig!! Og uskyldige blir drept!!
For det andre så er det mye terror i landet..som du vet selvmordsbomber.
Og Israel må oxo sette grenser for hvem som kommer inn i land på grunn av dette, og der har du sikkert en del drap. Hva med alle rakettene som blir skutt på Isaelere/Jøder?
Når det gjelder Palestinere som blir drept så er det sikkert oxo uskyldige som faller for kuler. Men uansett!! Drap er ik noe en godtar uansett hvem som blir drept..det er verdifulle menneskeliv.
Men for Hamas tex hvor stor verdi tror du et Jødisk liv har?? Hamas er dem som er med på å spre hat, ik så rart egentlig når deres mål er å utslette Israel. Mens Palestinere som vil leve i fred hvordan blir dei behandlet av Hams og lignende organsisasjoner tror du?
Palestinere får ik en gang lov til å selge eiendom til Jødere..da riskikere dei å bli drept!!
Så alt i alt er ik tilstanden enkel der nede og legge all skyld på Israel blir feil. Nu sier eg ik at dei er feilfri!! En må våge å se helheten!!!!!