Free Spirit skrev 2007-10-10 21:59:28 följande:
Dei anser seg for å være et folk? Vel, det gjør Jødene med og dei har oxo et land hvor dei ik er velkommen.Vet du noe om hvor navnet Palestiner kommer fra?? Ik har dei eller har hatt noen stat.Og en tanke er jo oxo hva er det som er så viktigt for desse Araberene med dette bite lille landet Israel??
Kurderna har väl heller aldrig haft någon stat. Är de inte ett folk då? Samerna har aldrig haft nån stat, är de inget folk? Aboriginerna har aldrig haft någon stat, är de inget folk?
Ja, jag vet var namnet palestinier kommer ifrån. Vet du? Om inte kan jag berätta det för dig.
För de araber som bodde i Palestina (ja, området kallades så) innan Israel blev till är denna lilla landbit viktig för det är deras HEM. Tänk om FN skulle få för sig att ge bort Norge till ett folk som inte haft någon stat i området på 2000 år. Tänk om norrmännen skulle fördrivas, och de som blev kvar blev diskriminerade och förtryckta i sitt eget land. Vad skulle du då tycka om en massa amerikaner sa att "Jag förstår inte vad de där européerna i Norge bråkar för, de kan ju flytta nånannanstans i Europa istället, kan de inte unna X-folket den lilla bergiga landremsan vid havet däruppe i norr."