• Elsans

Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??

Glömde skriva att jag helt plötsligt har blivit jättetorr, ffa runt munnen. Optimistiskt nog ser jag det ett tecken på att skinorenen har börjat fungera vad använder ni andra för rengöringsgrejer och fuktgrejer?

• Elsans
    Smurfen06 skrev 2007-10-03 22:37:35 följande:
    Sluta med socker!
    Varför det? det har INGENTING med akne att göra...
  • Elsans

Det finns de det hjälper för men det är ingenting som är vetenskapligt bevisat eller allmängiltigt.

• Elsans
    TezzyBump skrev 2007-10-03 23:58:06 följande:
    Åsa M A skrev 2007-10-03 23:41:18 följande:skadar ju inte att testa
    Finns ju ingenting som säger att folk härinne inte har testat det. jag tänker dock inte testa det för jag tror inte på det. Dock är det väldigt intressant att det inte var mary k som hjälpte dig med din hy när du har försökt göra reklam för det minst 2ggr i bara denhär tråden...

werran: eller hur, känner mig superlurad. Jag gjorde massor av microeelingar och 3st kemiska peelingar. Egentligen var det en kur på 6gånger med kemisk peeling men efter 3ggr sa jag stopp för jag såg typ brännskadad ut i ansiktet. dock funderar jag tyvärr ibland på att göra det igen ändå (men hejdar mig alltid) för efter första gången jag gjorde den kemiska peelingen som jag hade gjort en micropeeling direkt innan försvann faktiskt alla ärr. Dock var jag så lättlurad att jag fortsatte med fler för att hon som gjorde dem sa att det kunde ta bort pormaskar också...

jag använder just nu natusan baby rengöring eller aco ansiktsvatten och propylesskräm.
  • Elsans

Oh, glömde: jag använder neutrogena blackhead eliminating scrub ibland också.

• Elsans
    Wednesday85 skrev 2007-10-04 11:11:44 följande:
    måste bara fråga om alla produkter ni skriver om också kan hjälpa mot fet/oljig hud?jag har inte mycket finnar, men däremot väldigt oljig hud.har ännu inte hittat något som hjälpt...några tips??
    Nä, de är mer mot om man har akne. jag provade på Ole Henriksens produkter för ett tag sen. de hjälpte inte öht mot finnarna eller pormaksarna men jag blev mycket mycket mindre fet i hyn. Gick en hel dag med matt hy. Iofs fungerar de jag använder nu så också men de är nog lite onödigt starka om man inte har akne.
  • Elsans

zemiramis: håller med! den är GRYM! min hudläkare sa exakt samma sak som din. Att det finns de som märker skillnad av att utesluta saker ur kosten men det är ingenting allmängiltigt. Det där med skillnader på män och kvinnor har jag nåt svagt minne av att han sa att det är vanligare för män i tonåren och vanligare hos kvinnor som vuxna men jag kommer verkligen inte ihåg. han sa också nåt om vilka det går högst upp i åldrarna för men jag minns tyvärr inte. Borde ha antecknat allt han sa!

såhär skriver min hudläkare på en hemsida: "Det saknas vetenskapliga belägg för att kosttillskott av olika slag skulle ha effekt. Inte heller torde din vegetariska kost spela någon roll." och "För att börja med maten spelar den som regel ingen roll alls. Enstaka individer upplever försämring i samband med viss kost och bör då undvika den, men  i stora patientgrupper ser man ingen kostpåverkan på akne. Aknesjukdomen utspelar sig i talgkörteln som är hormonellt styrd, vilket förklarar den försämring som många kvinnor upplever kring mens."

www.forumdoktorn.se/hud/index.asp&r=114

• Elsans

Måste bara tillägga en grej till han också skrev på den sidan som nog många av oss behöver höra:

"Men inte skall du tappa sugen för finnarnas skull – det är dom inte värda!"

• Elsans

Lidasviggo:  propyless är jättebra tycker jag också. får inte finnar av den. Om det fortsätter strama kanske du ska börja använda differinen varannan dag och sen trappa upp igen (för jag antar att din läkare inte informerade om att den ska trappas upp; att man ska börja med varannan dag och sen trappa upp till varje)?

min hy känns rätt "bra" just nu. Blir torr om jag inte smörjer in mig och jag har fått en MEGAfinne på kinden men i övrigt så tycker jag att pormakskarna verkar minska. Kan vara önsketänkande dock..

Svar på tråden Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??