Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??
yagmur: min hudläkare (eller min och min, jag har träffat honom en gång..) sa att acne alltid beror på manliga könshormon, vilket är anledningen till att en kille skulle bli av med sin acne direkt om han steriliserade sig (inte så poppis dock).
roaccutan ser jag lite som den sista utvägen. Inte alls främmande för att prova men jag vill testa annat innan först. Kul med en solskenshistoria!
LindasViggo: min hudläkare sa att min akne både beror på hormoner och att utförsgångarna för talget i porerna är trånga så jag fick differin (=A-vitamin) som ska hjälpa när det är pormaksar som är det största problemet. nu har jag dock börjat med skinoren också för jag tyckte inte att jag blev helt bra av differin och nu ser jag hemsk ut brukar ju dock bli så när man börjar med något nytt men ändå trist.
f.ö sa min hudläkare också att vad man äter inte har med saken alls att göra. Det finns de det har hjälpt för att utesluta saker ur kosten men det är ingenting allmängiltigt. Att klämma är något jag ställer mig lite dubbelt till. Å ena sidan riskerar jag att få ärr om jag klämmer (vilket jag iofs får ändå) men å andra sidan försvinner finnen direkt om ajg klämmer den, ffa sen jag började med differin. pormaksar kan jag absolut inte låta bli att klämma men det är ingenting jag får finnar av heller. Observera dock attt det inte är stora inåtvända bölder jag pratar om att jag brukar klämma.