• Elsans

Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??

yagmur: min hudläkare (eller min och min, jag har träffat honom en gång..) sa att acne alltid beror på manliga könshormon, vilket är anledningen till att en kille skulle bli av med sin acne direkt om han steriliserade sig (inte så poppis dock).

roaccutan ser jag lite som den sista utvägen. Inte alls främmande för att prova men jag vill testa annat innan först. Kul med en solskenshistoria!

LindasViggo: min hudläkare sa att min akne både beror på hormoner och att utförsgångarna för talget i porerna är trånga så jag fick differin (=A-vitamin) som ska hjälpa när det är pormaksar som är det största problemet. nu har jag dock börjat med skinoren också för jag tyckte inte att jag blev helt bra av differin och nu ser jag hemsk ut brukar ju dock bli så när man börjar med något nytt men ändå trist.

f.ö sa min hudläkare också att vad man äter inte har med saken alls att göra. Det finns de det har hjälpt för att utesluta saker ur kosten men det är ingenting allmängiltigt. Att klämma är något jag ställer mig lite dubbelt till. Å ena sidan riskerar jag att få ärr om jag klämmer (vilket jag iofs får ändå) men å andra sidan försvinner finnen direkt om ajg klämmer den, ffa sen jag började med differin. pormaksar kan jag absolut inte låta bli att klämma men det är ingenting jag får finnar av heller. Observera dock attt det inte är stora inåtvända bölder jag pratar om att jag brukar klämma.

• Elsans

LindasViggO: Nää, vilken hemsk läkare! jag säger som de andra: Gå till en privat hudläkare istället! F.ö är det differin jag har. Den får man om det är pormaskar som är problemet och det hade du väl inga? f.ö måste den smörjas in på kvällen, sa hon det?

yagmur: jag äter yasmin. De gjorde inga direkt underverk för min hy (har ätit dem i över ett år nu) men jag äter dem ändå för jag fick inga biverkningar alls av dem som med mina förra p-piller.

pikkumyy: jag har precis börjat med skinoren. Vad tycker du om den?

milli01: ALLTID trevligt emd en solksenshistoria. tack!

• Elsans

Ok, vilken amatör! hur kan skriva ut nåt man har så dålig koll på. Den måste smörjas in på kvällen för "differin-molekylen" fixar inte dagsljus utan går sönder. Pormaksar är inte infekterade utan mer som en propp i poren. somasgt: hör av dig till en privat hudläkare och få något ordentligt utskrivet. va trist att det blev så!!

• Elsans

md formulations hjälpe ingenting för mig, har docj aldrig gjort en AHA behandling på salong men jag skulle gärn vilja. Dock vågar jag inte riktigt nu när jag använder differin och skinoren för det känns som att min hy blir skörare. Tar AHA bort ärr?

lindasviggo: kul med nån som har samma som jag! f.ö tyckte jag att den hjälpte mot finnarna jag hade förut, dock var det inte så mycket inåtgående bölder emn det är ju inte omöjligt att det hjälper för dig. har du krämen eller gelen?

• Elsans
    Bobbenn skrev 2007-09-29 11:38:12 följande:
    Aha tog bort alla mina ärr. Jag fick differin mot acne men får inte äta då jag är gravid så..
    Då kanske jag skulle ta och testa det när jag blivit av med alla finnar och pormaskar så jag blir av med ärren också.

jag fick också massa mer finnar precis när jag började med differin och har fått det nu när jag börjat med skinoren också. Sen sa hudläkaren att det tar lååång tid att bli av med finnarna för det är inte de finnarna man har nu som man behandlar utan man förebygger att man får nya... I augusti skulle jag börja med skinorenen ifall differinen inte hjälpte så jag skulle ge det 2 månader iaf, dock gjorde jag det lite senare för jag var tvungen att ta ett uppehåll på 1v.
  • Elsans

Fridapida: Häärligt med skillnad!!

jag brukar också vara slarvig med att tvätta av sminket när jag varit ute. Sen jag började med i.d smink har jag inte fått finnar av det. Däremot innebär det ju att jag hoppar över differinet en kväll och det är ju inte bra. Måste skärpa mig med det!

zemiramis: jag undrar också vad det är i aftonbladet. tyvärr har jag inte plus så jag kan inte kolla heller. har du provat diane? många här verkar bli hjälpta av det.

• Elsans
    LindasViggo06 skrev 2007-10-02 13:27:32 följande:
    I aftonbladet så skriver dom om de receptfria medlen man kan köpa på apoteket. Att dom e minst lika bra som de som e dyra.. Att man också ska unvika salongerna där man mer el mindre blir lurad på pengar.
    Aha, ok. Det är alltså med skiten man kan köpa hos hudterapeuter de jämför med? det håller jag med om! hos dem blir man bara lurad på pengar. Vill inte tänka på hur mycket pengar jag har lagt ner på sånna produkter...
  • Elsans
    Fridapida skrev 2007-10-02 15:32:46 följande:
    Åsa M A skrev 2007-10-02 12:46:38 följande:ID o annat mineralsmink är kanon! Man blir inte lika fet o igentäppt. Jag tycker att flytande foundations ger en lite ofräsch känsla. Jag kommer nog aldrig gå tllbaka till det.
    Håller med! av tex MUS som jag avnvände förut fick jag en ny finne bredvid den jag försökte täcka varje gång så det tänker jag aldrig gå tillbaka till.

zemiramis: ja, det är p-piller så det var ju synd!
  • Elsans

werran: tar glycolic peels bort ärren alltså? det låter ju utmärkt, då har jag en grej till att prova om inte AHA funkar. (jag har tidigare provat micropeeling och kemisk peeling, enerpeel, och det var döden för min hud. Gjorde det för tätt inpå och hudterapeuten hade inte heller vett att säga stopp)

indianica: va skumt att du är allergisk på bröstet men inte i ansiktet. Jag tror absolut att differin kan vara nåt för dig, dock fungerar ju olika saker på olika personer men jag har också lindrig och för mig fungerar det bra.

TezzyBump skrev 2007-10-03 21:56:50 följande:
    kolla in mk foundation.
    INTE intresserad!!
Svar på tråden Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??