Inlägg från: Free Spirit |Visa alla inlägg
  • Free Spirit

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

trollbottom skrev 2007-09-11 00:00:12 följande:
    Free SpiritHur kan det vara ot att diskutera saker som hör till grundfrågan? Frågan är uppenbarligen mer komplex än ja eller nej. Annars hade inte den här tråden varit så lång
    Men tingen er søte du at homosexualitet er et het tema og glir alltid ut av topic..etter min erfaring. Men tingen som eg gjentar er at TS selv har sagt så mange ganger at en bør holde seg til TS..det er det eg ser på. Håper DU forstår!!

Ha en underbar god natt søvn.. du og alle andre som fremdelse leser her.
  • Free Spirit
    trollbottom skrev 2007-09-11 06:46:45 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-11 00:56:27 följande:Vad är det med "er" (tolka er på vilket sätt du nu vill) som inte tycker som en annan att hela tiden kalla en för söta du, lilla vän, kära du, men snälla lilla osv. Det är inte alls skrivet på ett trevligt sätt. Och jag kanske inte alls är söt och absolut inte nåns lille vän osv. Varför så nedlåtande? Gillar inte sådana översittarfasoner och undanbeder mig sådana också. Disskutera utan nedlåtande kommentarer. Det är dessutom väldigt synd att använda egentligen fina ord, fina kommentarer på ett sånt nedlåtande sätt. UschOch om TS tycker det är helt ot så kanske ts får komma och förklara varför vi är ot när vi fortfarande disskuterar sakfrågan genom att försöka klargöra vissa saker runt sakfrågan. Ibland är det så att om du ska förstå C så måste man först få klarhet i A och B. Konstigare än så är det inte
    Forlått så mye om du oppfattet mine ord feil!!!

Du ser det det var ik i min tanke å være nedverdigen mot deg på noen som helst måte!!
    Bare et siste forsøk på en fin måte å prøve å få deg til å forstå.
  • Free Spirit
    elfling skrev 2007-09-11 18:53:09 följande:
    Peippo:Jo OT är det väl visst. Pideparaden och homosexuellas rätt att gifta sig i kyrkan är inte samma ämne. Det är som att börja prata om agility i en tråd om ifall man ska få ha husdjur i bussar, och hävda att det inte är OT bara för att båda ämnena rör djur. För övrigt har jag fortfarande inte uppfattat ett enda vettigt motargument till att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan.
    Jo OT är det väl visst. Pideparaden och homosexuellas rätt att gifta sig i kyrkan är inte samma ämne. Det är som att börja prata om agility i en tråd om ifall man ska få ha husdjur i bussar, och hävda att det inte är OT bara för att båda ämnena rör djur.

Du har helt rett!! Godt skrevet!! Du fekk frem det eg selv har tenkt på. Takk!!
  • Free Spirit
    appapp2 skrev 2007-09-12 16:25:48 följande:
    Självfallet. Så länge svenska kyrkan inte fråntas sin vigselrätt måste de viga alla medborgare utan att diskriminera.Jag hoppas fortfarande att alla (religiösa) samfund mister vigselrätten och skattesubventionerna de idag åtnjuter. Det skulle öppna för en bättre debatt kring vad man får och inte får förbjuda i föreningslokaler.
    Så med andre ord så skal kirken tvingens i kne så dei går i mot sin tro og overbevisning?
  • Free Spirit
    appapp2 skrev 2007-09-12 16:44:26 följande:
    ja, så länge kyrkan får behålla vigselrätten.äktenskapet är idag ENDAST ett avtal mellan en man, en kvinna och staten. Bland annat svenska kyrkan har rätt att ingå ett sådant avtal i statens namn. Alltså är kyrkan i det här fallt en förlängning av staten.Det är INTE ok att staten diskriminerar.>stinaklart och tydligt... nåja. det gör det ju faktiskt inte och på de platser något alls nämns står en massa andra vansinnigheter om att stena grannar osv.
    Men kirken i Sverige er vel ik lenger en statskirke? Dessuten kirken skal jo stå for Guds Ord og ik menneskers meninger eller synspunkter.
  • Free Spirit

Sukk!! folk henger seg stadigt opp i GT og har ik fått med seg at Jesus kom med en ny pakt i NT.. 
    Eller husker du ik der jesus sa til kvinnen som dei skulle steine på grunn av hor:
    Din synd er tilgitt! Gå bort og synd inte mer!!

• Free Spirit
    stina84 skrev 2007-09-12 16:58:36 följande:
    Japp jag är med, men det är oxå frivilligt att betala till svenska kyrkan och jag tycker inte att det är rätt att man kan komma och ställa en massa krav på att de ska gå emot sin tro. Då kan man likaväl gå ur svenska kyrkan
    Just precis!!
  • Free Spirit
    Ahdela skrev 2007-09-12 19:57:49 följande:
    Men jag andas likförbaskat ;o)
    *Ler..godt det!!
  • Free Spirit
    bbpop skrev 2007-09-12 23:37:52 följande:
    a, det är det där bl a som jag tycker att homofoberna i tråden är dåliga på att svara på. Eftersom de nu själva hävdar att lagen i GT inte längre gäller så borde det ju finnas ett rakt och enkelt svar på varför de ändå hänvisar till den när det gäller just homosexualitet. Men alla sådana frågor bemöts med "OT!" eller "kan du inte läsa?".
    Da kan eg si deg at NT bekrefter Gt i det spørsmålet flere steder..
  • Free Spirit
    stina84 skrev 2007-09-13 08:14:08 följande:
    Jag orkar inte bry mig längre. Ni kan ju fortsätta disskutera vad ni vill då, men jag kommer iallafall hålla mig till trådens ämne, sedan får ni tro precis vad ni vill, orkar faktiskt inte bry mig längre..,
    Synd at du gir opp!! Og enda mer synd at folk ik kan respektere din bønn om å holde seg innom topic..
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?