Inlägg från: Free Spirit |Visa alla inlägg
  • Free Spirit

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-02 16:13:40 följande:
    De kristna skulle vara de första att slå och sparka på Jesus om han kom tillbaka. Precis som att det judiska prästerskapet var först med att kicka på honom förra gången. Som någon kristen här sa - vissa saker förändras aldrig.
    Slå og sparke? Av hvilken grunn då? Nu er du helt på jordet..
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-02 16:33:04 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-02 16:30:04 följande:På vilken grund? På samma grund som de judiska prästerna slog och sparkade (metaforiskt talat, för att förtydliga) på Jesus. För att om han kommer tillbaka kommer han att säga saker som ni inte kommer att gilla. Precis som förra gången. De rika, de mäktiga de "rättrogna" fick kalla handen av Jesus, medan han vände sig till syndarna, de fattiga, de utslagna. Skulle du bli glad om Jesus bara höjde ögonbrynet åt dig, vände dig ryggen för att istället vårda och helga en aidssjuk prostituerad?
    Etter hvordan eg kjenner Jesus så skulle eg ik ha noen grunn til å slå og sparke..heller tvert i mot, dessuten så tåler eg at han sier ting som eg ik ville like å høre..
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-02 16:47:09 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-02 16:39:05 följande:Kanske, kanske inte. Jag antar att vi aldrig lär få veta.
    Men eg vet..
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-02 16:53:10 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-02 16:50:30 följande:Nej, det är det charmiga, det gör du inte. Kort på att du själv är Jesus kan du aldrig veta. Han kanske kommer med helt nya tankar och förbund som inte alls passar in i er syn. ;)
    Om han skulle forandre seg så ville han selv gå i mot sitt eget Ord!!

Han er i går i dag og i all fremtid den samme...
  • Free Spirit
    Tant Greta skrev 2007-09-02 16:53:55 följande:
    Du menar att du tror
    Søt du!! Glad

Nei eg mente eg vet!! Med det mener eg at eg er fullt overbevist, forstår?

Ordet bekrefter bare det ved å si i Heb 11:1

Troen er full tillit/sikkerhet til det en håper på, overbevisning om det en ik ser.
  • Free Spirit
    Tant Greta skrev 2007-09-02 17:21:06 följande:
    Vill inte verka okänslig..men om han återuppstår så vore de väl inte konstigt att han ändrat uppfattning om saker&ting...året är 2007.
    Vill inte verka okänslig!! Nei det går fint!! Takk endå.

Eg forstår hur du mener, men han forandrer seg inte, har er den samme som han var da han vandret her på jorden vår. Han er ik som oss mennesker som "forandrer menning etter vinden". Om du forstår hur eg mener?
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-02 17:20:26 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-02 17:14:28 följande:Ahem. Måste jag påminna dig om att han redan GÅTT emot sitt (guds) eget ord? Det är inte som att GT och NT inte motsäger varandra på MÅNGA vis.GT = Stena bitchen!NT = Ge bitchen en chans, ingen av er kan kasta sten utan att vara hycklare.GT = Den gud älskar blir rik.NT = Rika har inte en SUCK att komma till himlen.Så kort på att Jesus skolkade och gick emot gud, så har han redan sagt emot gamla bud. Jag tror nog han kan göra det igen. Det var ju därför, bland annat, som den gamla trons tjänare avskydde honom, han gick emot de gamla buden, och bröt det gamla förbundet som de upprätthållit hela sina liv.Och det är därför jag roat funderar på hur många trogna kristna som skulle gilla hans nya bud. Jag menar - om han kom tillbaka måste han ju ha något att säga. Han skulle inte bara poppa upp och säga "snyggt jobbat grabbar!" direkt. Och om han har något att säga kommer det att bryta mot de gamla buden. Återigen.
    For det første om du vil diskutere får du holde deg til et respektfult språk..takk!!!
  • Free Spirit
    qenzo skrev 2007-09-02 16:57:10 följande:
    En man som talar med glödlampan i hallen ses som mentalt ostabil och "dum i huvudet", men en man som talar med gud/Jesus ses som trogen kristen och för fram "sanningens ord".Varför?
    Den var litt morsom sammenligning..*Ler

Det er da forskjell på å snakke til en død glødelampe uten liv og å snakke med en fullt levende Gud. Selv om det for noen kan virke sprøtt da dei selv ik har møt han eller tro på han.
  • Free Spirit
    Tant Greta skrev 2007-09-02 17:40:14 följande:
    Free Spirit:jag tycker att det är intressant att du säger att du VET hur Jesus skulle bete sig,varför kallas det då att tro?Tro på Gud,troende osv...Realistiskt sett så VET vi ju inte,som människa,om vi lever eller ej i morgon bl a? Men du anser att du VET... 
    For det eg prøver å si er at tro er full overbevisning. Den form for tror er ik som verdens tro som tex eg tror det blir regn i morgen..for det vet en inte, det er bare en kanskje/tro. Forstår du hur eg mener?
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-02 17:47:39 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-02 17:27:41 följande:Jag kan garantera dig att Jesus återkommen inte kommer tala vare sig arameiska eller gammalsvenska. Jag tror inte att han sjöng fina valser när han kastade omkring med bord i templet, och kastade ut krämarna (som inte heller är respektfullt språk, ska tilläggas).
    Hvilket språk han kommer til å bruke er ubetydeligt, vi kommer til å forstå han endå.

Uhøflig og frekk i språket er han ALDRI, men det betyr ik at han ik kan bli vred.
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?