Inlägg från: Alexiaa |Visa alla inlägg
  • Alexiaa

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

fia sthlm- nu var inte frågan till mig...men du som är 26 år och bosatt i sthlm måste jag säga att det verkar hemskt ovanligt att du inte vet nån kille som sminkar sig.
    Med tanke på hur vanligt det är!

• Alexiaa

Gabriella s- som sagt, det är ett faktum att killar sminkar sig...inte för att dölja acen eller ärr.
    En stor procent uttav de smink som säljs i världen idag säljs till killar.
    Det är varken ovanligt eller konstigt för en kille att sminka sig idag...det är nästan så att det är lika vanligt för en kille att sminka sig som en tjej.
    Menar inte ögonskugga och sånt dock, men foundation, puder, mascara, läppglans osv och sånt har det skett en otrolig ökning av förälsjningen till killar.
    Då menar jag massvis med hetrokillar...så du har väldigt fel när du säger att killar köper smink för att dölja tex ärr.

• Alexiaa

Bergelmer- ja, det får ju du tycka...men verkligheten är att det är jättevanligt att killar gör det.

• Alexiaa

Bergelmer- Samma anledning som kvinnor!!!

Egentligen inte, en påbyggnad hur man tror en homosexuell person ska vara och vissa verkar tro att homosexuella är människor som sminkar sig och bär peruk typ.
    Vill visa att enormt mkt straigtha killar sminkar sig!

• Alexiaa

fia sthlm- snälla, tittar du på en sådan här sida så speglar det inte normen i samhället...det är ett väldigt opålitligt forum att göra oseriösa undersökningar på.
    Som sagt, det börjar bli nästan lika vanligt med att killar sminkar sig som tjejer, och då menar jag folk i 20- 35 års åldern.
    Men som jag beskrev, de killar som typ slutat bry sig om hur de ser ut och lever värsta familjelivet och inte har så mkt mer sminkar sig inte.

• Alexiaa

Fia sthlm- viss form av mascara syns inte heller...men visst foundation och puder är inte lika vanligt att man ser.
    Killar vill ju oftast inte se sminkade ut, men det ska höja deras naturliga utseendefaktor.
    Men som sagt det är en enorm föräsljning till killar kring 20- 35 års ålder idag och de stora märkena tar fram hela kollektioner enbart för killar.
    Visst, de killar som hänger här inne kanske inte är modeslavar och när man läser på vissas sidor verkar ju de mest ha pojkvänner som är lite "gamml modiga" så att säga.
    Men det är ju långt ifrån bara bögar idag som har mascara, läppglans, foundation, puder och liknande för det är så oerhört vanligt bland vanliga killar att ha det.

• Alexiaa

trots allt, även män drar blicken emot läppar och ibland ögon idag, vanliga killar alltså.

• Alexiaa

UngGravid- men nu vet vi ju inte om bibeln stämmer så egentligen är homosexualitet inte onaturligt.

• Alexiaa

UngGravid- I dagens läge är det inte längre livets mening att skaffa barn, vi är redan så enormt befolkade.
    Det finns andra meningar med livet, många hetropar steriliserar sig och fler och fler väljer dessutom att aldrig ens vilja ha barn! Så det är inte längre en mening med livet så att säga.
    Sedan dina privata åsiker har väl inget med det hela att göra, när jag tittar in på din sida så finns det en del saker jag påpekar på som inte helt "normala" heller, men det handlar inte riktigt om vad folk i allmänhet tycker är normala.
    Homosexuella har funnit alla tider, dessutom som sagt är det vanligt bland djuren...alla djur.
    Sedan tror forskare att en stor procent av alla människor på jorden är bisexuella.

• Alexiaa

Homosexuella väljer inte att bli homosexuella, de gör inte det...utan de har de i sin natur.
    Alltså kan det inte vara onarutligt, tro man annat måste man ju vara dum eftersom det ligger i deras natur.

Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?