Inlägg från: Alexiaa |Visa alla inlägg
  • Alexiaa

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

nja, jag skulle nästan säga att det är lika vanligt på killar nästan...inte riktigt lika stort men närmar sig.
    Så det är absolut inte något ovanligt med att killar sminkar sig idag, branschen räknar med att om 5 år kommer killar iaf utgöra cirka 45% av skönhetsindustrin så det är väldigt nära tjejernas iaf.
    Men håller med, kjol är inte alls lika vanligt och jag har inte sett det ofta faktiskt men det händer och jag tror inte det är helt omöjligt att det skulle kunna bli en trend i framtiden! Men som sagt nu är det inte det.

• Alexiaa

Ligger litegrann i det, en undersökning på en sådan här sida säger inte speciellt mycket!
    Men dock är det inte speciellt vanligt med killar som bär kjol, folk som är inne på en speciell stil men de säljs inte alls lika mycket kjolar till killar som till tjejer.
    Men det kan absolut komma att ändras!
    Vi styrs ju av trender som sagt...

• Alexiaa

Elinore- En av de högsta personerna inom amerikanska protestantiska kyrkan är själv homosexuell och lever med en man och har ett barn från tidigare äktenskap.
    Nu är jag inte insatt i det amerikanska kyrkosystemet, men han är väldigt högt uppsatt biskop iaf och som sagt är själv homosexuell.

• Alexiaa

Kan också tillägga att jag vet ytterligare en homosexuell präst...

• Alexiaa

fia sthlm- Jag vet att det är en stor procent av sminkförsäljningen idag som utgörs av killar...jag har själv tagit del av de siffrorna.

Jag vet massor med killar, men visst de flesta av dem är kring 20- 30 års ålder, men där är det nästan alla jag känner av killarna som äger smink och sminkar sig regelbundet.
    Vet också massor med killar kring 30-35 års åldern som gör det, så mycket äldre än så känner jag inte! i min pappas generation måste det vara ovanligt men killar födda 1975 och uppåt är det faktiskt väldigt, väldigt vanligt.

I Los Angeles där jag är bosatt vanligtvis är det nästan mer ovanligt om en kille inte sminkar sig när han tex, går ut! då funderar folk om han inte bryr sig hur han ser ut.

• Alexiaa

Elinore- Jo, det kan du tycka...men det är ett faktum! Det finns homosexuella präster som lever med homosexuella.
    Jag vet som sagt en som är det och som lever med en annan man och sedan en av de högsta biskoperna kanske i världen eftersom den amerikanska kyrkan är rätt stark (ekonomiskt), då tar jag inte ställning till alla olika grenar där.
    Sedan så kan jag säga att jag tror absolut på GUD, jag tror verkligen det finns en gud och en himmel...däremot så kan jag säga att jag tror mycket i bibeln är en saga precis som Harry Potter eller Golden Compass.
    Men jag tror absolut åp en himmel och en gud, det gör ju även många homosexuella.

• Alexiaa

fia sthlm- du får ursäkta mig, men det här är en sida på internet och inte verkligheten.
    Sedan är väl det kanske inte modeslavar som precis är inne på den här sidan heller, det är ju många mammor i småstäder där deras män inte ens går ut längre hehe.

Men jag har tagit del av försäljnings siffrorna och en stor procent av all foundation som säljs av de 3 största sminkföretagen i världen utgörs av killar.
    Det är inte alls bara singel killar, tok heller! Det är vanligt bland folk som har barn...folk slutar väl inte bry sig om hur de ser ut bara för att de blir föräldrar eller?
    Jag vet massor med killar som har barn, är gifta och sånt (men såklart också många singel killar) som sminkar sig.
    Men visst inte så många över 40 kanske gör det idag, men det kommer nog dit då de som är 35 idag som sminkar sig kommer forsätta göra det (tro mig, många 35 åriga killar gör det).

• Alexiaa

mascara kan jag säga många killar också använder!

Men en undersökning på en sådan här sida är ju så otrolig icke pålitlig.

• Alexiaa

stina84- ja, absolut...för det speglar inte verkligheten alls.
    Det är inte normen för samhället precis, många man läser här är ju som sagt gifta med en kille i en viss ålder! en kille som meckar med bilen och vars uppfattning om designerkläder är JC som jag tycker det verkar! inte för det är fel, men tro mig jag har sett siffrorna och fler och fler företag riktar sig till män.
    Så absolut...siffrorna i omröstningar här skulle jag inte ta på allvar.

Tro mig, återigen jag har sett försäljningsiffrorna på ett av världens största sminkföretag.

• Alexiaa

Nu blev det här väldigt OT, men med tanke på att någon sa att det är ovanligt med killar med smink så ville jag dementera det.
    För det är verkligen inte ovanligt med killar som sminkar sig idag, och bland killar kring 20 års åldern är det nog nästan snart lika vanligt som för tjejer.
    Om 5 år kommer troligen 45% av skönhetsindustrin utgöras av män tror branschen.

Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?